Ford Interceptor Concept

Nici Ford nu scapă de mania masivităţii. Interceptor este un sedan de mari dimensiuni, care fluidizează brutalitatea. Dacă aşa ceva este posibil, cel puţin ca exprimare.

Ford Interceptor Concept Ford Interceptor Concept
Filmele americane de acţiune au întotdeauna ca ingrediente maşinile de poliţie şi taxiurile de dimensiuni foarte mari, adevărate bărci pe patru roţi. Interceptor se întoarce în trecut, la fel ca un Chrysler 300C de exemplu, explorând ideea de masivitate cu stil. Lung de 5,12 metri, conceptul este foarte puţin înalt, de doar 1,39 metri, jantele de 22” contribuind foarte uşor la impresia de exagerare dimensională. În plus, forma convenţională de sedan este foarte echilibrată, capota fiind lungă, iar consola spate ceva mai scurtă.

Interceptor nu vrea să fie finuţ, botul rectangular, dominat de perechile de faruri alungite şi de grila în genul celei de pe pick-up-ul F250, dând impresia unui coeficient aerodinamic de cărămidă. Cu adevărat „brutiful” – după cum se exprimă designerul Freeman Thomas, alăturând termenii „brutish” şi „beautiful”. Acelaşi designer responsabil de prima generaţie TT, deci nu ne miră că Interceptor are un aspect atât de curat şi dedicat volumetriei.

Contrar curentului adoptat de aproape toţi constructorii (botul mai jos decât spatele, linia laterală ascendentă contribuind la senzaţia de dinamism), centura mediană a lui Interceptor este orizontală, cu o suprafaţă vitrată foarte redusă. Deci este clar că pasagerii vor resimţi destul de mult senzaţia că te afli într-un tanc. Este adevărat, un tanc dotat cu patru scaune sportive îmbrăcate în piele şi cu centuri în patru puncte (!), pasagerii beneficiind de ultimele gadgeturi multimedia imaginabile.

Amatorii de cuvinte inventate se mai pot delecta cu unul: squircle. Care ar trebui să însemne dreptunghi cu marginile rotunjite. Iar Interceptor abundă de astfel de forme, începând chiar cu linia laterală.

Nu ştim cum se potriveşte acest termen grupului motopropulsor, care a fost preluat de pe ediţia de curse Mustang FR500C. Motorul V8 de 5,0 litri dezvoltă 400 CP, transmişi punţii spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte. Automată, bineînţeles. Motorul are particularitatea ecologică de a funcţiona cu aşa-numitul carburant E85 (85% etanol, restul benzină). Astfel, Interceptor este nu doar o limuzină mare şi lucitoare, ci şi foarte puţin poluantă.

Însă nu putem vorbi de un concept cu totul nou. Conceptul „maşinii de poliţie” de acum cinci ani se numea tot Interceptor, iar 427, de acum patru ani, beneficia de acelaşi stil masiv, doar că „squircle” la acea vreme era înlocuit de „new-edge”. Astfel, Interceptor ar putea intra curând în producţie cu foarte puţine modificări, ca un posibil înlocuitor al venerabilului Crown Victoria. Pasiunea poliţiştilor şi a taximetriştilor din America.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.