Hyundai Blue2 Concept la Salonul Auto Seoul 2011

La Salonul Auto Seoul 2011, cel mai mare fabricant de maşini din Coreea de Sud s-a prezentat cu un concept interesant: Hyundai Blue2 Concept. Acesta aduce, în premieră pe un model Hyundai, propulsia cu piele de combustibil şi alimentare cu hidrogen.

Hyundai Blue2 Concept la Salonul Auto Seoul 2011 Hyundai Blue2 Concept la Salonul Auto Seoul 2011

Hyundai continuă să ne uimească: conceptul Hyundai Blue2, de la Salonul Auto Seoul 2011, intră în categoria maşinilor alimentate cu hidrogen, constructorul coreean intrând astfel în rând cu Honda, BMW sau Mercedes-Benz, care au făcut deja primii paşi în acest domeniu al propulsiei alternative.

Denumirea Blue2 provine din combinarea sub-brandului ecologic Blue Drive şi elementul chimic folosit drept combustibil, H2. Interesant, dar ce ne bulversează puţin la Hyundai Blue2 este, de fapt, stilul simplist, care se rupe de linia de design inaugurată de Hyundai Sonata sau Hyundai ix35

Maşina are o parte frontală masivă, care aminteşte atât de modelele sport Audi, cât şi de recentul Opel Ampera (prin farurile continuate de grilele negre de sub ele). Spatele, în schimb, este realizat într-o manieră aproape clasică, diferenţa fiind că maşina, deşi are o alură de "trei volume", beneficiază de un hayon aplatizat. De remarcat şi linia laterală, care mărgineşte portierele şi îi conferă maşinii un aspect futurist. În plus, "grila" frontală şi "difuzorul" din spate sunt, de fapt, ecrane cu LED, pe care pot fi afişate diverse imagini sau mesaje.

Oficialii chiar afirmă că stilul mai simplist de pe Hyundai Blue2 îl vom regăsi la unele modele viitoare, probabil la cele concepute strict după considerente ecologice. Conceptul de faţă este propulsat de un sistem electric fuel cell, cu pile de combustibil alimentate cu hidrogen. Puterea maximă oferită maşinii este de 122 CP, iar consumul de hidrogen este estimat la 34,9 km/litru (sau, în "limbajul" obişnuit în Europa, doar 2,8 litri/100 km).

Bineînţeles, caracterul ecologic al maşinii este asigurat suplimentar de folosirea materialelor eco-friendly chiar şi pentru panourile caroseriei, de obţinerea unui coeficient foarte redus aerodinamic sau de folosirea unor cauciucuri cu rezistenţă foarte redusă la rulare, precum şi a unor jante studiate aerodinamic, pentru obţinerea unor turbulenţe cât mai reduse.

Interiorul lui Hyundai Blue2 este cu adevărat futurist şi face apel la pasiunea pentru gadgeturi, fiind "scăldat" într-o ambianţă albastră. Postul de conducere este separat de pasagerul din dreapta printr-un tunel proeminent, care are un fel de rol de centrală de comandă pentru diverse funcţii (nu exagerăm dacă facem o comparaţie cu nava Star Trek...).

Toate comenzile şi indicaţiile sunt afişate pe displayuri, iar numărul butoanelor este redus la minimum, accesarea comenzilor făcându-se prin intermediul ecranelor tactile. Doar volanul pare nelalocul său, fiind parcă mai potrivit unui model din producţia actuală decât unei maşini din viitor.

Totuşi, unele dintre sistemele şi tehnologiile prezente pe Hyundai Blue2 urmează să fie folosite în curând şi pe modelele de serie. De exemplu, maşina beneficiază de un sistem de recunoaştere a şoferului, iar portierele au un sistem de deschidere automată, pentru uşurarea accesului în şi din maşină.

În cazul displayurilor şi monitoarelor din habitaclu este folosită o nouă tehnologie TOLED (Transparent Organic Light Emittind Diode), iar sticla utilizată este de tipul Gorilla Glass, fiind foarte rezistentă la murdărire şi zgârieturi, dar oferind şi o vizibilitate excelentă a informaţiilor de pe ecrane, neinfluenţată de refracţia luminii.

De asemenea, comanda sistemului multimedia se realizează prin intermediul unui senzor de mişcare Motion Sensor Moustick, care reacţionează în funcţie de atingerile şi mişcările mâinii şoferului. Caracterul eco este asigurat şi de echiparea maşinii cu un sistem de ionizare şi de purificare a aerului, în timp ce tapiţeria este de tip antibacterian şi beneficiază de o textură "eco-graphic perforations", pentru un confort cât mai bun.

Cât de repede urmează să vedem un model de serie care să împrumute liniile de design ale lui Hyundai Blue2? Nu ştim, însă acest concept este încă un exemplu al modului foarte rapid de adaptare a coreenilor la tendinţele pieţei. Pentru că, aşa cum afirmă preşedintele Hyundai Motor, Steve S. Yang, obiectivul firmei coreene nu este doar de a deveni cea mai mare din lume, ci şi cea mai apreciată de către clienţi.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.