Hyundai Blue2 Concept la Salonul Auto Seoul 2011

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Concepte auto

Hyundai continuă să ne uimească: conceptul Hyundai
Blue2, de la Salonul Auto Seoul 2011, intră în categoria maşinilor
alimentate cu hidrogen
, constructorul coreean intrând
astfel în rând cu Honda, BMW sau Mercedes-Benz, care au făcut deja
primii paşi în acest domeniu al propulsiei alternative.

Hyundai Blue2 Concept beneficiaza de un sistem de propulsie pe hidrogen, cu pile de combustibil

Denumirea Blue2 provine din combinarea sub-brandului
ecologic Blue Drive şi elementul chimic folosit drept combustibil,
H2
. Interesant, dar ce ne bulversează puţin la
Hyundai Blue2 este, de fapt, stilul simplist, care se rupe de linia
de design inaugurată de Hyundai Sonata sau Hyundai ix35

Maşina are o parte frontală masivă, care aminteşte atât de
modelele sport Audi, cât şi de recentul Opel Ampera (prin farurile
continuate de grilele negre de sub ele). Spatele, în schimb, este
realizat într-o manieră aproape clasică, diferenţa fiind că maşina,
deşi are o alură de „trei volume”, beneficiază de un hayon
aplatizat. De remarcat şi linia laterală, care mărgineşte
portierele şi îi conferă maşinii un aspect futurist. În plus,
„grila” frontală şi „difuzorul” din spate sunt, de fapt,
ecrane cu LED, pe care pot fi afişate diverse imagini sau
mesaje.

Fata de modelele actuale, Hyundai Blue2 are un stil mai simplist, dar si futurist

Oficialii chiar afirmă că stilul mai simplist de pe Hyundai
Blue2 îl vom regăsi la unele modele viitoare, probabil la cele
concepute strict după considerente ecologice. Conceptul de faţă
este propulsat de un sistem electric fuel cell, cu pile de
combustibil alimentate cu hidrogen
. Puterea maximă oferită
maşinii este de 122 CP, iar consumul de hidrogen este estimat la
34,9 km/litru (sau, în „limbajul” obişnuit în Europa, doar 2,8
litri/100 km).

Bineînţeles, caracterul ecologic al maşinii este asigurat
suplimentar de folosirea materialelor eco-friendly chiar şi pentru
panourile caroseriei, de obţinerea unui coeficient foarte redus
aerodinamic sau de folosirea unor cauciucuri cu rezistenţă
foarte redusă la rulare
, precum şi a unor jante studiate
aerodinamic, pentru obţinerea unor turbulenţe cât mai reduse.

Desi initial da impresia ca ar fi o masina in trei volume, Hyundai Blue2 are, de fapt, hayon

Interiorul lui Hyundai Blue2 este cu adevărat futurist şi face
apel la pasiunea pentru gadgeturi, fiind „scăldat” într-o ambianţă
albastră. Postul de conducere este separat de pasagerul din
dreapta printr-un tunel proeminent, care are un fel de rol de
centrală de comandă
pentru diverse funcţii (nu exagerăm
dacă facem o comparaţie cu nava Star Trek…).

Toate comenzile şi indicaţiile sunt afişate pe displayuri, iar
numărul butoanelor este redus la minimum, accesarea
comenzilor făcându-se prin intermediul ecranelor tactile
.
Doar volanul pare nelalocul său, fiind parcă mai potrivit unui
model din producţia actuală decât unei maşini din viitor.

Totuşi, unele dintre sistemele şi tehnologiile prezente pe
Hyundai Blue2 urmează să fie folosite în curând şi pe modelele de
serie. De exemplu, maşina beneficiază de un sistem de
recunoaştere a şoferului
, iar portierele au un sistem de
deschidere automată, pentru uşurarea accesului în şi din
maşină.

Hyundai Blue2 are un interior futurist, postul de conducere fiind apropiat de al unei nave... SF

În cazul displayurilor şi monitoarelor din habitaclu
este folosită o nouă tehnologie TOLED
(Transparent Organic
Light Emittind Diode), iar sticla utilizată este de tipul Gorilla
Glass, fiind foarte rezistentă la murdărire şi zgârieturi, dar
oferind şi o vizibilitate excelentă a informaţiilor de pe ecrane,
neinfluenţată de refracţia luminii.

De asemenea, comanda sistemului multimedia se realizează
prin intermediul unui senzor de mişcare Motion Sensor
Moustick,
care reacţionează în funcţie de atingerile şi
mişcările mâinii şoferului. Caracterul eco este asigurat şi de
echiparea maşinii cu un sistem de ionizare şi de purificare a
aerului, în timp ce tapiţeria este de tip antibacterian şi
beneficiază de o textură „eco-graphic perforations”, pentru un
confort cât mai bun.

Cât de repede urmează să vedem un model de serie care să
împrumute liniile de design ale lui Hyundai
Blue2
? Nu ştim, însă acest concept este
încă un exemplu al modului foarte rapid de adaptare a coreenilor la
tendinţele pieţei. Pentru că, aşa cum afirmă preşedintele Hyundai
Motor, Steve S. Yang, obiectivul firmei coreene nu este doar de a
deveni cea mai mare din lume, ci şi cea mai apreciată de către
clienţi.

Unele dintre tehnologiile de pe Hyundai Blue2 urmeaza sa fie implementate pe modelele de serie



Comentarii
Inchide