KIA KV7 - concept de monovolum la Detroit 2011

Coreenii nu se lasă şi, la Salonul Auto Detroit 2011, tatonează terenul cu un concept de monovolum de mari dimensiuni, KIA KV7, care vine cu idei destul de originale şi chiar îndrăzneţe pentru categoria maşinii.

KIA KV7 - concept de monovolum la Detroit 2011 KIA KV7 - concept de monovolum la Detroit 2011

Cei de la KIA nu au venit cu noutăţi marcante la Salonul Auto Detroit 2011, spre deosebire de firma soră Hyundai. Însă au prezentat publicului un concept destul de interesant, din categoria monovolumelor mari: KIA KV7.

Acesta are dimensiuni generoase, anunţând o lungime de 4,87 metri, o lăţime de 2 metri şi o înălţime de 1,73 metri, prin urmare şi spaţiul interior pe care îl oferă se anunţă mare. De fapt, dacă ne referim la spaţiul din spatele locurilor pentru şofer şi pasagerul din dreapta, putem vorbi chiar de o mică sufragerie, mai ales că ampatamentul ajunge la 3,1 metri.

Amenajarea interioară este specifică unei camere, nu unei maşini, în partea stângă fiind plasate două fotolii şi o mică masă, iar în dreapta o mică sofa, la fel ca în limuzinele americane. De fapt, măsuţa este un display de mari dimensiuni, iar micile fotolii se pot roti. Podeaua este parchetată, iar suprafaţa vitrată este foarte mare, în timp ce pereţii interiori, tapetaţi în alb, se distanţează foarte mult de ceea ce găsim în habitaclul unei maşini normale.

Accesul în spate este un alt punct de interes pentru KIA KV7, deoarece a doua portieră de pe partea dreaptă are o deschidere neconvenţională pentru un monovolum. Este, de fapt, o idee preluată din lumea... supercarurilor, uşa fiind de tipul fluture, ca la Mercedes SLS AMG, de exemplu, iar acţionarea se face electric. Mai mult, lipsa montantului central în partea dreaptă oferă un acces mai mult decât generos în KIA KV7. Pe partea stângă, uşa din spate este doar culisabilă.

În ce-l priveşte pe şofer, acesta are la dispoziţie un post de conducere foarte aerisit, întreaga planşă de bord fiind, practic, un imens display, iluminat prin LED-uri verzi, iar principalele funcţii pot fi controlate de la joystick-ul din partea centrală. Volanul are o structură destul de interesantă, precum şi o conformaţie foarte sporivă, iar, la pornirea motorului, întreaga planşă de bord culisează spre şofer, pe o distanţă de până la 15 cm.

Propulsia nu este electrică sau hibridă, fiind vorba de un motor termic GDI pe benzină, de 2,0 litri şi având 285 CP, în timp ce cutia de viteze este automată cu 6 trepte. Prin urmare, coreenii vor să ne inspire sportivitate, deşi stilul exterior, masiv şi destul de simplist, ne arată doar o maşină familistă coerentă din punct de vedere al designului, cu accente pe masivitate şi soliditate.

Rămâne de văzut cum va arăta monovolumul de serie pe care îl prefigurează KIA KV7 şi dacă acesta va fi gândit doar pentru piaţa nord-americană sau şi pentru cea europeană.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.