Mercedes F800 Style la Geneva 2010

Designul Mercedes va sta sub semnul inspiraţiei provenite de la clasicul 300 SL Gulwing, primul concept care anunţă asta este Mercedes F800, prototip ce anunţă un frate mai mic pentru CLS.

VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU NOUL MERCEDES F800 STYLE CONCEPT

F800 prefigureaza noul CLSLa Detroit 2010, în ianuarie, am putut admira sculptura Mercedes Rising Car, un preview inedit al noului Mercedes CLS. Care, la Geneva 2010, este prefigurat de un nou concept, F800 Style Concept.

Stilistic, maşina germanior arată destul de diferit faţă de propunerea promotor.ro din vara anului trecut, care se inspira din conceptul CLK Shooting Break. Practic, F800 Style Concept este total diferit de restul modelelor din gamă sau faţă de actualul CLS, fiind foarte modern şi aducând o serie de inovaţii, mai ales în interior.

F800 are un design proaspat Având o lungime de 4,72 metri şi un ampatament generos, F800 Style Concept arată compact şi sportiv, dar, în acelaşi timp, deosebit de fluid şi elegant. Partea frontală şi cea laterală au un look musculos, dar farurile cu LED adoptă o formă total nouă faţă de actualele modele din gama Mercedes. Tot inedită (pentru o berlină) este şi soluţia uşilor din spate culisante, care oferă un acces foarte facil în interior, montantul central lipsind.

Doar stopurile le vor da motive de critică fanilor Audi, având o formă destul de apropiată de a lui Audi A4, de pildă. Însă, per total, limbajul conceptului Mercedes este coerent, dinamic şi foarte modern. Se mai remarcă jantele cu un design sobru, dar cu detalii inedite, dând impresia că roţile sunt în mişcare chiar şi când maşina stă.

Interior high tech si inovator Acum, că aspectul exterior v-a atras atenţia, să intrăm în habitaclul lui F800 Style Concep,t, care este un pas uriaş în viitor. Dacă gama actuală de maşini Mercedes reprezintă o întoarcere la un stil mai sobru şi mai clasic, acest concept reprezintă o ruptură evidentă, oferind un spaţiu high-tech pentru cinci pasageri.

Cockpitul şoferului este, parcă, o dedicaţie pentru fanii gadgeturilor: volanul are o formă inedită, ducându-te cu gândul la un joc foarte complex de maşini, în timp informaţiile sunt afişate în format digital, înlocuind complet ceasurile analogice.

Idee inedita: pad tactil si display Consola centrală se continuă cu tunelul central şi cotiera, despărţind clar cele două locuri din faţă, dar mai important este că integrează o interfaţă evoluată COMAND System, cu un ecran tactil şi o cameră video, care înregistrează mişcarea mâinii pe acesta - imaginile sunt afişate pe ecranul din partea superioară, aproape de nivelul ochilor şoferului, într-o formă inedită: mâna apare uşor transparentă, astfel fiind vizibile comenzile şi indicaţiile de pe ecran.

Prin intermediul ecranului tactil pot fi controlate o sumedenie de funcţii: aerul condiţionat, sistemul multimedia, sistemul de navigaţie, telefonul sau accesul la internet, iar subiecţii care au testat noul sistem s-au arătat foarte mulţumiţi de ergonomia oferită de acesta, dar şi de nivelul mult mai scăzut de distragere a atenţiei de la condus, comparativ cu sistemele actuale.

Senzatia de plutire a multor detalii În rest, ambianţa luxoasă, specifică Mercedes, este asigurată de suprafeţele largi, acoperite cu lemn. Gradul ridicat de luminozitate al interiorului, alături de formele sculpturale ale multor detalii interioare, contribuie la impresia de "plutire" - de exemplu, cotierele sunt de aşa natură profilate, încât nu par ataşate portierelor.

Scaunele au o structură inovatoare: scheletul este din magneziu, fiind acoperit de o structură din fibră de carbon, îmbrăcată ulterior de o ţesătură foarte rezistentă. Carcasa exterioară a şezutului scaunelor este realizată din lemn, printr-un nou procedeu de modelare 3D al acestuia, procedeu utilizat, de altfel, şi pentru inserţiile din lemn ale bordului şi portierelor. Pentru a îndeplini cele mai înalte standarde în materie de securitate, inserţiile de lemn au partea interioară din aluminiu, astfel deformarea lor fiind controlată şi se evită ruperea aşchiilor care ar putea vătăma corpul uman.

Să vedem ce înseamnă F800 Style Concept la nivel tehnic.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.