Mitsubishi Global Small Concept

Autor: Baltateanu Dragos acum 9 ani Concepte auto

Dezvoltat la Okazaki (Japonia) – la centrul global de
cercetare şi dezvoltare al MMC – în mai puţin de doi ani, viitorul
proiect Global Small este gândit să îmbine toate cerinţele
„eco/compact” într-un singur pachet astfel conceput încât să nu
presupuna adaptări ulterioare.
Startul producţiei este
prevăzut pentru începutul lui 2012 într-o nouă uzină a Mitsubishi
Motors Corporation care este construită actualmente în
Thailanda.

Noul Mitsubishi este propus ca model de start al gamei pentru
pieţele emergente şi drept un automobil eficient din punctul de
vedere al consumului de combustibil pe cele dezvoltate. Drept
urmare, noul proiect e-compact urmează să fie răspunsul MMC pentru
câteva dintre adevărurile fundamentale:

– Cu 80% din totalul producţiei destinat exportului, Mitsubishi
Motors ia în considerare tendinţele induse de globalizarea
comerţului şi comunicaţiilor indiferent de segmentul pieţei.

– Pe pieţele cu dezvoltare rapidă, precum China, ţările ASEAN
sau alte zone emergente (50% din pieţele globale până în 2013), MMC
îşi propune să răspundă cererii în creştere vizând mobilitatea prin
vehicule compacte accesibile şi eficiente din punctul de vedere al
consumului de combustibil.

– Pe pieţe precum Japonia, America de Nord sau cele dezvoltate
din Europa, reducerea dimensiunilor şi eficienţa sunt elemente
cheie pentru respectarea regulilor de protecţie a mediului, oferind
în plus, prin produse din reinventatul segment B, acoperirea
nevoilor legate de motorizare.

– În contextul volatilităţii ratelor de schimb, dar şi,
deopotrivă, din dorinţa de a servi toate pieţele lumii cu vehicule
mici care presupun – prin definiţie – adaosuri reduse, Mitsubishi
Motors va trebui să obţină un nivel înalt al eficienţei graţie
conceptului de facilitate de producţie globală.

„e-” de la…

– „e” de la „eficienţă”: eficient în cel mai înalt grad, modelul
e-compact produs de Mitsubishi Motors combină virtuţile vehiculelor
de clasă mică (manevrabilitate şi vizibilitatea excelentă), permite
acomodarea a cinci adulţi în cel mai deplin confort şi un spaţiu
suficient în portbagaj, oferind în acelaşi timp o arhitectură
super-compactă, cu o amprentă redusă (3,74 m lungime x 1,68 m
lăţime). Este unul dintre cele mai eficiente modele din segmental B
în ceea ce priveşte folosirea spaţiului.

– „e” de la „engineering”: arhitectură pe care se bazează
modelul e-compact a fost concepută în aşa fel încât să respecte
cerinţele consumatorilor şi reglementările de pe toate pieţele
globale, indiferent că vorbim de Japonia, America de Nord, ţările
emergente din Europa, eliminând astfel necesitatea costisitoarelor
adaptări ulterioare. Acest lucru reprezintă o premieră în clasa
maşinilor mici.

– „e” de la „environment”: graţie măsurilor vizând reducerea
greutăţii, noilor propulsoare pe benzină MIVEC de 1.0 şi 1.2 litri,
a aplicării soluţiilor tehnologice verzi ale MMC (Auto Stop and Go,
sistem de frânare care permite regenerarea energiei,, etc,…) şi a
aerodinamicii atent studiate, exemplificată de linia înclinată a
acoperişului, Mitsubishi e-compact oferă un nivel redus al
consumului de combustibil şi, implicit, al emisiilor, în ton cu
tendinţele pieţei.

– „e” de la „vehicul electric”: urmare a măsurilor de protecţie
a mediului – şi ca efect direct al arhitecturii integrate Global
Small – e-compact este conceput în aşa fel încât să poată acomoda
şi o viitoare variantă cu tren de rulare 100% electric.

– „e” de la ” economic”: robust şi fiabil, aşa cum sunt
cunoscute produsele nipone, „Global Small” va trebui să garanteze
şi costuri de exploatare reduse.

– „e” de la „design efectiv”: Mitsubishi e-compact, un model
fiabil, destinat uzului cotidian, atât în traficul urban, cât şi
sprinţând pe autostradă (în limitele de viteză impuse), a fost
conceput având drept principal ţel eficienţa. Robust, dar inspirând
o aerodinamică sofisticată, el se va integra în trafic cu o imagine
prietenoasă.

– „e” de la „export”: „Global Small”, primul model dintr-o noua
serie, urmează să fie construit într-o uzină MMC dedicată, Laem
Chabang Industrial Estate din provincia Chonburi (Thailanda).
Volumul anual preconizat este de 150.000 de unităţi (este posibilă
o creştere până la 200.000 unităţi), automobilele urmând să fie
exportate în ţările ASEAN, Japonia, Nordul Asiei, Australasia,
Europa, America de Nord, dar şi în multe alte pieţe de pe glob.

La 50 de ani după ce a propus primul model de clasă mică, „500”,
lansat în 1960 (într-un moment care marca începutul exporturilor
masive din Japonia), ambiţiosul e-compact al Mitsubishi Motors
deschide o nouă pagină semnificativă în istoria MMC…

Specificaţii:

Lungime totală: 3,74 m

Latime totală: 1,68 m

Înălţime totală: 1,49 m

Tren de rulare: motor 3 cilindri MIVEC (benzină), 1.000 cmc,

cutie cu 5 trepte manuală

Auto Stop and Go

Frâne cu sistem regenerativ al energiei

Pneuri 185/55 R 16 cu rezistenţă redusă la rulare



Comentarii
Inchide