Nissan Leaf Nismo RC - concept de maşină electrică de curse

După ce Nissan Leaf a devenit prima maşină electrică vândută în SUA, iată că, la Salonul Auto New York, japonezii îşi arată intenţia de a ataca şi domeniul curselor auto cu prima maşină electrică de competiţie: Nissan Leaf Nismo RC. Deocamdată doar concept.

Pare o idee ridicolă să transformi Nissan Leaf, o maşină electrică şi cu un aspect cuminte şi familiar, într-un bolid de curse. Japonezii, însă, exact asta au făcut, iar creaţia lor, prezentată la Salonul Auto New York 2011, arată radical schimbată: Nissan Leaf Nismo RC (unde "RC" înseamnă Racing Competition).

Nissan Leaf Nismo RC are sasiu din fibra de carbon si o masa totala de 940 kg

Caroaseria maşinii este formată din trei secţiuni, cu părţile din faţă şi din spate detaşabile complet, iar geamurile sunt fixe. Şasiul monococă este realizat integral din fibră de carbon, iar garda la sol este de numai 6 cm (fiind coborâtă cu 10 cm faţă de maşina de serie). Masa totală a versiunii de curse este cu 40% mai redusă decât a modelului Leaf de serie, cifrându-se la doar 940 kg. De asemenea, dimensiunile sunt diferite, ampatamentul fiind mai mic cu 10 cm, iar lăţimea mai mare cu 17 cm.

Din punct de vedere tehnic, acum vorbim de tracţiune pe roţile spate, nu pe faţă, ca al modelul de serie. În cazul lui Nissan Leaf Nismo RC, atât pachetul de baterii, cât şi motorul electric şi invertorul au fost plasate în poziţie centrală, în spatele pilotului. Sistemul de suspensii are o arhitectură racing, iar sistemul de frânare poate fi reglat de către şofer, în timp ce jantele de 18 inch sunt încălţate cu pneuri racing Bridgestone P225/40 R 18.

Nissan Leaf Nismo RC preia motorul si bateriile de pe modelul de serie, iar tractiunea este pe spate

Pentru a demonstra viabilitatea unui astfel de proiect, Nissan Leaf Nismo RC utilizează acelaşi pachet de baterii litiu-ion, format din 48 de module, dar şi acelaşi motor electric de 80 kW (109 CP) şi cu un cuplu maxim de 280 Nm, disponibil chiar de la 0 rpm, evident. Chiar şi timpul de încărcare al bateriilor este acelaşi, în 30 de minute acestea putând fi încărcate la 80% din capacitate.

Diferenţele faţă de un Nissan Leaf de serie se regăsesc la capitolul performanţe: Nissan Leaf Nismo RC accelerează până la 100 km/h în doar 6,85 secunde. Însă viteza maximă rămâne limitată la 150 km/h. Oficialii declară că, în condţii de competiţie, modelul este capabil să reziste pe pistă 20 de minute până la consumarea energiei electrice din baterii.

Pentru moment, Nissan Leaf Nismo RC rămâne un concept interesant care prefigurează viitorul curselor de maşini electrice. Conform japonezilor, maşina urmează să facă act de prezenţă în perioada următoare la mai multe evenimente sportive, unde va demonstra potenţialul maşinilor electrice de curse.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.