Nissan Leaf Nismo RC – concept de maşină electrică de curse

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Concepte auto

Pare o idee ridicolă să transformi
Nissan Leaf
, o maşină electrică şi cu un aspect cuminte şi
familiar, într-un bolid de curse. Japonezii, însă, exact asta au
făcut, iar creaţia lor, prezentată la Salonul Auto New York 2011,
arată radical schimbată: Nissan Leaf Nismo RC (unde „RC” înseamnă
Racing Competition).

Nissan Leaf Nismo RC are sasiu din fibra de carbon si o masa totala de 940 kg

Caroaseria maşinii este formată din trei secţiuni, cu părţile
din faţă şi din spate detaşabile complet, iar geamurile sunt fixe.
Şasiul monococă este realizat integral din fibră de carbon,
iar garda la sol este de numai 6 cm
(fiind coborâtă cu 10
cm faţă de maşina de serie). Masa totală a versiunii de curse este
cu 40% mai redusă decât a modelului Leaf de serie, cifrându-se la
doar 940 kg. De asemenea, dimensiunile sunt diferite, ampatamentul
fiind mai mic cu 10 cm, iar lăţimea mai mare cu 17 cm.

Din punct de vedere tehnic, acum vorbim de tracţiune pe roţile
spate, nu pe faţă, ca al modelul de serie. În cazul lui
Nissan Leaf Nismo RC, atât pachetul de baterii, cât şi motorul
electric şi invertorul au fost plasate în poziţie
centrală
, în spatele pilotului. Sistemul de suspensii are
o arhitectură racing, iar sistemul de frânare poate fi reglat de
către şofer, în timp ce jantele de 18 inch sunt încălţate cu pneuri
racing Bridgestone P225/40 R 18.

Nissan Leaf Nismo RC preia motorul si bateriile de pe modelul de serie, iar tractiunea este pe spate

Pentru a demonstra viabilitatea unui astfel de proiect,
Nissan Leaf Nismo RC utilizează acelaşi pachet de baterii
litiu-ion, format din 48 de module, dar şi acelaşi motor electric
de 80 kW
(109 CP) şi cu un cuplu maxim de 280 Nm,
disponibil chiar de la 0 rpm, evident. Chiar şi timpul de încărcare
al bateriilor este acelaşi, în 30 de minute acestea putând fi
încărcate la 80% din capacitate.

Diferenţele faţă de un Nissan Leaf de serie se regăsesc la
capitolul performanţe: Nissan Leaf Nismo RC accelerează
până la 100 km/h în doar 6,85 secunde.
Însă viteza maximă
rămâne limitată la 150 km/h. Oficialii declară că, în condţii de
competiţie, modelul este capabil să reziste pe pistă 20 de minute
până la consumarea energiei electrice din baterii.

Pentru moment, Nissan Leaf Nismo RC rămâne un concept interesant
care prefigurează viitorul curselor de maşini electrice. Conform
japonezilor, maşina urmează să facă act de prezenţă în
perioada următoare la mai multe evenimente sportive
, unde
va demonstra potenţialul maşinilor electrice de curse.



Comentarii
Inchide