Peugeot SR1 - conceptul care aduce schimbarea

Peugeot a fost mereu radical în schimbări, acum însă francezii ne lasă mască atât cu realizarea cât şi cu noua direcţie. Metamorfoza se numeşte SR1.

De cele mai multe ori Peugeot a şocat prin schimbările radicale, care împărţeau publicul în două tabere: cei care adorau designul şi cei care îl contestau vehement. Acum cu noul concept, Peugeot SR1, francezii ne arată o nouă traiectorie pe care nu prea ai cum să o urăşti. Stilul este mult mai calculat, fără excese, fără forme neînţelese, liniile curg natural, partea frontală nu mai aminteşte de Hannibal Lector şi există o proporţionalitate care tinde spre elegantele coupe-uri britanice. Te vei afla în tabăra contestatarilor doar dacă strâmbi din nas şi la vederea unui Aston Martin Vantage sau Jaguar XK, pentru că SR1 chiar dacă nu îl putem acuza de plagiat, pare să replice spiritul unui gentelman car.

Dacă nu ar avea sigla (care cu această ocazie se prezintă profund stilizată), nu ne-am fi dat seama că este un Peugeot, farurile, grila, formele fiind în contrast cu ceea ce aveam până acum reprezentat în minte ca automobile Peugeot. Nici configuraţia de Grand Tourer cu trei locuri şi cei 313 CP "hibrizi" nu sunt prea caracteristici pentru marca franţuzească, deci aveam toate şansele să oscilăm între un concept japonez sau unul britanic, dacă nu am fi ştiut apartenenţa.

Da, motorizarea este hibridă având în prim plan motorul de 1.6 litri turbo, care contribuie cu 218 CP pe puntea faţă, iar motorul electric furnizează punţii din spate 95 CP. Cu acest tandem, SR1 se laudă cu emisii de doar 119 g/km şi un consum mediu de 4,1 litri la 100 km parcurşi. Fiind doar un concept această valoare nu poate fi testată încă în lumea reală fiind uşor înşelătoare, la fel cum şi acoperişul este puţin iluzoriu. Credeţi că avem două modele diferite în galeria foto? Nu, este de fapt acelaşi automobil cu şi fără n plafonul dintr-un plastic foarte uşor, folosit în aeronautică, material care păstrează caracteristicile metalului, dar nu şi masa. Prin urmare, poate fi foarte facil scos şi pus în garaj, pentru a lăsa soarele să intre.

Decapotarea scoate la iveală un interior elegant (pus în valoare de nuanţele complementare), dar totodată high-tech, datorită ecranelor LCD şi a afişajelor HD. În plus, pentru a sublinia latura "gentelman car" în habitaclu, într-un lăcaş special, se află un ceas de mână, creat de Bell&Ross. Bineînţeles, în versiunea de serie cam toate aceste dotări vor fi şterse de pe listă, dar măcar ne vor încânta ochii la Salonul de la Geneva, în Martie 2010.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.