Prefaţat înainte de Paris 2010: Lotus Elite Concept

La Salonul Auto Paris 2010, cei de la Lotus vor expune un concept de maşină sport denumită Lotus Elite. Care se depărtează foarte mult de la tradiţionalismul mărcii.

Prefaţat înainte de Paris 2010: Lotus Elite Concept Prefaţat înainte de Paris 2010: Lotus Elite Concept

Primul lucru la care renunţă noul concept Lotus este arhitectura - goodbye motor central, Lotus Elite propune o soluţie mult mai cunoscută: motor în faţă, transmisie spate. E mai uşor de realizat tehnologic şi, implicit, mai ieftin de produs.

Lotus Evora Concept va aparea in premiera mondial la Salonul Auto Paris 2010

Pe urmă, ce spuneţi de design? Aproape orice legătură cu alte modele, precum Elise, Evora sau anticul Esprit sunt şterse. Designul noiului Elite este modern, fluid, plăcut, relativ agresiv, dar... nu are acea notă de originalitate care să îi atragă pe împătimiţi.

Vă aşteptaţi la o motorizare de cilindree redusă? Forget about it. Lotus Elite Concept ascunde sub capotă un imens V8 de 5,0 litri, creditat cu nu mai puţin de 612 CP. Performanţele teoretice ar fi de 3,5 secunde pentru demarajul 0-100 km/h, iar viteza maximă s-ar cifra undeva la 315 km/h. Adică la fel ca multe alte supercaruri.

Bineînţeles, pentru a fi în ton cu tendinţele, modelul de serie va beneficia şi de o versiune de propulsie hibridă. Dar acest lucru nu se va întâmpla mai devreme de 2014, când este programată intrarea în producţie de serie a lui Lotus Elite, pentru un preţ de pornire de circa 137.000 euro.

Lotus Elite Concept ascunde sub capota un motor V8 de 5,0 litri si 612 CP

Un preţ care nu prea mai are legătură cu maşinile Lotus puritane şi cu un excelent raport preţ/performanţe de până acum. Şi în ce priveşte greutatea maşinii, suntem departe de filosofia fondatorului Colin Chapman, Lotus Elite anunţând o masă proprie de peste 1,6 tone.

Prin urmare, Lotus Elite se pare că ne duce într-o nouă eră Lotus: una în care maşinile sport britanice vor încerca să rivalizeze cu nume sonore, precum Porsche, Aston Martin sau chiar Ferrari. Va reuşi? Ne vom face o părere mai avizată la Salonul Auto Paris 2010.

Lotus Elite va intra in productie in 2014 si va avea un pret de pornire de circa 137.000 euro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.