Propulsia hibridă plug-in a lui VW XL1 ajunge pe Twin-Up! concept. UPDATE

Deşi germanii au pus deja în vânzare versiunea electrică VW e-Up! pentru amatorii de maşini eco, iată că au pregătit şi o versiune cu propulsie hibridă diesel plug-in, care apare ca şi concept VW Twin-Up! deocamdată.

Propulsia hibridă plug-in a lui VW XL1 ajunge pe Twin-Up! concept. UPDATE Propulsia hibridă plug-in a lui VW XL1 ajunge pe Twin-Up! concept. UPDATE

Conceptul Volkswagen Twin-Up! urmează să fie arătat publicului de la Salonul Auto Tokyo 2013, fiind vorba despre o versiune care propune o tehnologie similară cu a exclusivistului VW XL1.

Însă XL1, deşi va fi produs într-o serie limitată, are doar rol de vitrină tehnologică, preţul de peste 100.000 de euro fiind prohibitiv. Totuşi, ideea propulsiei hibride diesel plug-in merită atenţie, aşa încât o variantă mai accesibilă pentru marele public va fi propusă în viitor pe micul VW Up!.

Sub capota conceptului VW Twin-Up! regăsim acelaşi diesel de 0,8 litri şi cu numai doi cilindri, care dezvoltă 48 CP şi 199 Nm cuplu maxim, în timp ce motorul electric este mai puternic decât cel de pe XL1: 35 kW (48 CP) faţă de 20 kW (27 CP).

Prin urmare, puterea totală a sistemului de propulsie hibridă ajunge la 74 CP, iar cuplul motor maxim la 214 Nm, valori transmise roţilor faţă prin intermediul unei cutii automate DSG cu 7 trepte.

Fiind vorba de o soluţie hibridă plug-in (adică bateriile pot fi încărcate şi la o sursă externă de curent electric), VW Twin-Up! anunţă o autonomie maximă în regim electric de 50 km, viteza maximă fiind limitată în acest caz la 125 km/h.

Însă, graţie rezervorului de 33 de litri şi a consumului de numai 1,1 litri/100 km a motorului diesel, autonomia totală teoretică ajunge la circa 3.000 km... Adică o performanţă de neegalat în acest moment.

Referitor la cifrele de consum, chiar dacă VW Twin-Up! e cu aproape o jumătate de tonă mai greu decât XL1 (pentru că XL1 folosea intensiv fibra de carbon, de unde şi preţul său exorbitant), consumul teoretic este cu doar 0,2 litri/100 km mai mare, iar emisiile de CO2 se cifrează la 27 g/km faţă de 21 g/km la XL1.

Modelul de serie ar putea apărea pe piaţă cel mai devreme în 2015, dar, până atunci, VW speră să optimizeze sistemul hibrid diesel plug-in pentru ca preţul unui VW Twin-Up! de serie să fie cât mai convenabil.

Voi ce versiune credeţi că va merita mai mult:

VOLKSWAGEN E-UP SAU VIITORUL VOLKSWAGEN TWIN-UP ?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.