Saab PhoeniX Concept la Geneva 2011

Suedezii nu încetează cu surprizele: la Geneva 2011 suntem gratulaţi cu un concept inedit, Saab PhoeniX, care doreşte să ne arate cum ar putea arăta viitorul mărcii.

După ce Saab şi-a declarat indepdendenţa prin seria specială Saab 9-3 Independence, e cazul să se rupă de trecutul cu GM. Iar la Salonul Auto Geneva 2011 avem parte de un preview foarte interesant: Saab PhoeniX Concept.

Este vorba de un coupe cu un limbaj stilistic total nou, "Aeromotional", probabil influenţat de noul proprietar, Spyker. Saab PhoeniX Concept este un coupe foarte fluid şi care aduce în peisaj o idee fantasmagorică: "aripile" laterale din partea superioară a acoperişului. O idee stilistică greu de descris în cuvinte, dar care îi conferă maşinii o originalitate controversată.

Faţă de o idee relativ similară, aplicată la Ferrari 599 GTB, în cazul lui Saab PhoeniX designerul Jason Castriota a avut o libertate de exprimare mult mai mare, fiind vorba de un concept. Cele două "aripi" sunt explicate de raţiunile arerodinamice, dar sunt şi o carte de vizită vizuală impresionantă.

Mai impresionantă, oricum, decât partea frontală, care, deşi exprimă forţă, este realizată într-un stil mai calm, fiind evidente căutările febrile pentru o imagine de marcă pregnantă, care să diferenţieze viitoarele maşini de serie Saab. Oricum, botul foarte lung şi spatele scurt fac din Saab PhoeniX o creaţie echilibrată şi reuşită.

Interiorul este conceput după formula 2+2 scaune, adoptând un stil minimalist. Comenzile sunt strânse în jurul celui de la volan, într-un nou modul de comandă, denumit Saab IQon, care se poate conecta la internet şi afişează informaţiile pe un ecran tactil. Designerii au fost atenţi şi la iluminarea interioară, în podea şi plafon fiind integrate tuburi cu LED-uri, care îşi pot schimba culoarea.

Din punct de vedere tehnic, platforma lui Saab PhoeniX suntem anunţaţi că va sta la baza noii generaţii Saab 9-3. Conceptul beneficiază de un sistem de propulsie hibridă, botezat eXWD de către Saab. Roţile din faţă sunt puse în mişcare de un motor turbo pe benzină, de 1,6 litri şi care dezvoltă 200 CP, iar roţile din spate primesc puterea de la un motor electric de 25 kW (34 CP).

Ca economie, PhoeniX anunţă un consum mediu de 5,0 litri/100 km şi emisii CO2 de 119 g/km, însă date privind performanţele nu au fost comunicate. Ştim însă că şoferul poate alege trei moduri de funcţionare pentru sistemul hibrid (Eco, Sport şi Traction - cel din urmă dezvoltat pentru aderenţa slabă a căii de rulare), iar cutia de viteze este manuală cu 6 trepte.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.