Tata Nano Pixel Concept la Geneva 2011

Mai puţin băgat în seamă, dar nu lipsit de interes, a fost conceptul Tata Pixel, pe care indienii l-au expus cu mândrie la Salonul Auto geneva 2011. Un concept care poate prefigura stilul de design pe care îl va aborda viitoarea generaţie Tata Nano.

Tata Nano Pixel Concept la Geneva 2011 Tata Nano Pixel Concept la Geneva 2011

Indienii de la Tata nu renunţă la planurile de a cuceri piaţa europeană, iar Tata Nano rămâne un model important în strategia lor. La Salonul Auto Geneva 2011 nu am avut parte de încă vreo versiune interesantă sau, dimpotrivă, controversată a celei mai ieftine maşini din lume, ci de un concept destul de interesant: Tata Pixel.

Răutăcioşii ar putea comenta că e doar un Nano cu pretenţii de Lambo, datorită portierelor cu deschidere în sus, ca la celebrele maşini sport italiene. Vorbind obiectiv, însă, avem în faţă un exerciţiu stilistic bine conceput, echilibrat şi, cel mai important, care ne poate da o idee despre noua imagine pe care o va avea următoarea generaţie Tata Nano.

Conceptul Tata Pixel este bazat, din punct de vedere tehnic, tot pe actualul Tata Nano, însă oferă un spaţiu mai generos pentru patru persoane şi un interior decent, cu tentă futuristă. Surprinde dimensiunea foarte mare a portierelor, care oferă un acces foarte bun într-un interior situat ceva mai sus, ca într-un mini-crossover.

Motorizarea lui Pixel este un turbodiesel cu numai 3 cilindri, de 1,2 litri şi care, deşi nu ştim ce putere are, anunţă un consum mediu de numai 3,4 litri/100 km şi emisii CO2 de 89 g/km, în timp ce cutia de viteze este automată cu variaţie continuă IVT (Infinitely Variable Transmission). În plus, Tata Pixel beneficiază de un sistem de direcţie pe toate patru roţile, denumit Zero Turn, care reduce raza de bracaj la numai 2,6 metri.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.