Toate pozele şi datele conceptului Hyundai i-Flow

Autor: Andrei Cosmin Iordache acum 12 ani Concepte auto

Hyundai i-Flow - exteriorCă sedanul
Hyundai Sonata
nu a avut prea mare succes într-un segment
dominat de Volkswagen Passat, Ford Mondeo şi, mai recent, Opel
Insignia, nu este neapărat o noutate. Însă coreenii nu cedează şi,
prin conceptul
Hyundai i-Flow
, anunţă o nouă ofensivă
în segmentul berlinelor medii.

Având dimensiuni generoase (4,78 m lungime, 1,85 m lăţime şi
1,42 m înălţime), i-Flow beneficiază de un design foarte
agresiv şi modern pentru o maşină coreeană
, Hyundai
obişnuindu-ne destul de mult până acum cu rotunjimi şi un stil
familiar, prietenos. Partea frontală încearcă să facă
legătura cu noul SUV

Hyundai ix35
, dar parcă nu reuşeşte să imprime
maşinii o imagine de marcă destul de consistentă – unii ar putea
observa oarecare similitudini cu Mazda3 sau Ford Focus.

Profilul lui i-Flow are darul de a te atrage irezistibil,
imprimând multă forţă ansamblului. Ampatamentul generos, de aproape
2,8 metri, înseamnă poziţionarea roţilor foarte mult spre
extremităţi, ceea ce, corelat cu înălţimea joasă şi jantele mari îi
conferă maşinii o siluetă sportivă. Inedită ideea divizării
montantului faţă, astfel vizibilitatea în lateral-faţă fiind foarte
bună.
De asemenea, suprafaţa vitrată laterală este destul
de mică, sugerând o maşină cu nerv.

Hyundai i-Flow - interiorParte din spate mizează tot pe
agresivitate, remarcându-se o repetare a motivului „romb rotunjit”,
per total maşina îndreptându-se spre stilul coupe cu patru
uşi
. Ceea ce ar putea părea bulversant, din moment ce

noua Sonata
, lansată pe pieţele asiatice şi cea nord-americană,
este un coupe cu patru uşi, concurent serios pentru VW Passat
CC.

Interiorul maşinii nu se lasă mai prejos şi continuă
tema agresivităţii şi a unui stil nonconformist şi modern
.
Pe bord avem, practic, un ecran întins pe orizontală, beneficiind
de cele mai noi tehnologii, cum ar fi OLED şi pe care pot fi
afişate diverse informaţii, de la funcţiile de bază ale maşinii
până la navigaţie, internet şi chiar imagini ale camerelor de
filmat care înlocuiesc retrovizoarele.

Spaţiul interior este mai mult decât generos, conceptul i-Flow
oferidn loc pentru patru persoane, la fel de generos ca în
limuzinele de lux. Numai că, spre deosebire de acestea, aici nu
suntem răsfăţaţi cu piele şi lemn, ci cu materiale
ecologice şi, în general, materiale foarte uşoare şi rezistente,
metalice sau de plastic
.

Hyundai i-Flow este dotat cu propulsie hibridă
diesel-electric, o premieră pentru coreeni
. Motorul termic
este un diesel de 1,7 litri, dotat cu un turbo cu două stagii de
funcţionare, în timp ce bateriile sunt de tipul ion-polimer, pentru
o viaţă mai mare, performanţe mai bune şi o masă mai redusă.
Transmisia se realizează printr-o cutie de viteze automată cu 6
trepte şi ambreiaj dublu.

Deşi arată foarte futurist, fiind conceput în studiourile
Hyundai din Germania, i-Flow prefigurează un model de serie
care, conform declaraţiilor oficiale, va fi lansat chiar în
2011
. Deci peste un an. Adică un frate al actualului
Hyundai Sonata sau un model similar, destinat doar europenilor?
Răspunsul la această întrebare mai aşteaptă.




Comentarii
Inchide