Top 10 - concepte ciudate la Tokyo '07

Salonul Auto de la Tokyo 2007 a expus concepte cu aspect neobişnuit, maşinile de aici putând fi uşor asemănate cu poşete, pantofi sau jucării pentru bebeluşi.

Top 10 - concepte ciudate la Tokyo '07 Top 10 - concepte ciudate la Tokyo '07

De fapt, Tokyo Motor Show 2007 aduce cu o prezentare de haute couture în moda auto. Însă, dacă în showurile haute couture primează eleganţa extravagantă, la expoziţia din Japonia "weird concept car" a fost regula de bază.

Într-adevăr, cei prezenţi la Tokyo au avut ce viziona. Maşinuţele de aici - pentru că cele cu ţinute ciudate aveau şi dimensiuni mini - păreau nişte extratereştri care au aterizat pe planeta Pamânt şi s-au metamorfozat în accesorii hi-tech pentru femei. Acum, sincer, cărei tipe nu i-ar plăcea să se plimbe într-o poşeta Vuitton la care cele patru picioruşe au fost înlocuite cu cauciucuri pe jante de 17”, să dea o tură de oraş într-un pantof Louboutin tunat sau să facă o plimbare într-o trusă de farduri Pupa cu moon roof? Măcar din curiozitate.

Daihatsu, de exemplu, a venit cu o dubiţă adaptată pentru off-road, cu aspect de adidas. Ne pare rău pentru constuctorul japonez, dar doamnele nu s-ar încălţa în Mud Master C, deşi imită un model, încă în mare vogă, de la Adidas. Aici, însă, pernele de aer au fost înlocuite de scaune cu apă. Pesemne ca Daihatsu preferă un cumpărător ceva mai sportiv, dornic de aventură, care ar ieşi la alergat în off-road.

Tot un pantof, de data asta parcă adus din prezentările Mihaelei Glavan, s-a întrupat în Honda CR-Z. Cu un design extravagant care inspiră dinamism, exact ca modelele celebrului designer autohton, micuţul fiţos este şi un ecologist convins.

Puyo este noul “înger” de la Pupa în variantă pe patru roţi şi fără aripi. Honda a adus o trusă de cosmetice de toată frumuseţea, chiar în mijlocul Salonului Auto de la Tokyo, iar fetele s-au grăbit să-i testeze culorile, texturile şi utilitatea. Cu forme rotunjite, aspect vesel şi multă sticlă, Puyo pare maşina ideală pentru traficul din marile capitale ale lumii. Se parchează uşor, consumă puţin şi îi delectează pe ceilalţi participanţi la trafic cu stilul funny pe care îl adoptă.

Mitsubishi i MiEV Sport este întruchiparea unei genţi Puma şi se potriveşte de minune unei ţinute sport. Doar că modelul auto pare puţin mai chic decât geanta de echipament sportiv în care, de obicei, fetele îşi ţin rujul, mobilul, oglinda şi cardurile de credit. Conceptul Mitsubishi este o maşină sportivă, un coupe 2+2, economic şi ecologic, destul de încăpător pentru toate obiectele pe care fetele le transportă zilnic de colo-colo.

Tinerele mămici pot fi fericite pentru că Nissan a creat o jucărie pentru bebeluşi. Asta nu înseamnă că piticii de un an se pot urca nestingheriţi la volanul lui Pivo 2 şi să o tulească la joacă în parc. Cert este că Pivo 2 Concept arată ca o jucărie zornăitoare pentru nou născuţi. Cu o cabină care se roteşte cu 360 de grade şi posibilitatea de a se deplasa şi în lateral, Pivo funcţionează pe bază de baterii, exact ca o jucărie. Mai mult, în interior, o păpuşă este pasager constant şi conversează cu ceilalţi ocupanţi ai maşinii, în limba engleză. Şi totuşi e maşină!

Gospodine, staţi pe aproape, pentru că tocmai s-a inventat o maşină pentru voi! O maşină de călcat! Toyota Hi-CT Concept seamănă cu un fier de călcat cu cărbuni, din anii ’50, care totuşi funcţionează pe bază de curent electric. Atenţie, de călcat rufe, nu pietoni! Deşi o maşină a viitorului, Hi-CT are un look retro, greoi, aparent nefinisat. Oare gospodinele chiar ar cumpăra aşa ceva?

Şi iată şi dulăpiorul pentru hainele gata călcate. Nissan NV200 are multe spaţii de depozitare, loc destul pentru umeraşe şi rafturi. În plus, avantajul este că poate căra garderoba dintr-un loc în altul.

Şi, ca să rămânem în domeniul electrocasnicelor, Suzuky vine la salon cu un aspirator. Maşinile cool sunt poreclite "aspiratoare de femei", însă PIXY arată ca unul real. Cu forme rotunjite şi patru roţi ceva mai răsărite decât ale aspiratoarelor obişnuite, “obiectul electrocasnic” pare un roboţel gata să deretice prin toată casa. Tot ce trebuie să facă doamnele ocupate este să apese pe buton.

Toyota 1/x seamănă cu un obiect de mobilier ultra modern, o vitrină cu accente futuriste în care ar arăta perfect câteva statuete din metal şi obiecte din cristal. Singura problemă este că trebuie şters de praf zi de zi.
.
Mazda Taiki pare căzut din cer. Dar nu în sensul de aiurit, ci referitor la obiectele zburătoare neidentificate. Asta pe lângă numele de marţian care îl reprezintă pe deplin. Te aştepţi să iasă din el nişte omuleţi verzi imbrăcaţi în vestimentaţia viitorului.

Iar ciudăţeniile de la Tokyo Motor Show nu se opresc aici. Ar mai fi “maşinuţe cu telecomandă” pentru copii mari, “brichete pe două roţi” pentru nefumători în trafic sau “broşe sofisticate” pentru dame bine.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.