Tribut pentru De Tomaso Pantera: Ghepardo Design Concept

Câţi dintre voi ştiu despre marca De Tomaso? Probabil foarte puţini, deoarece, în ultimul deceniu, s-a zbătut între faliment şi noi planuri. S-ar putea ca acest Ghepardo să reprezinte un nou start.

Tribut pentru De Tomaso Pantera: Ghepardo Design Concept Tribut pentru De Tomaso Pantera: Ghepardo Design Concept

De Tomaso a fost una dintre cele mai apreciate mărci de maşini sport exclusiviste în anii '60 şi '70, dar epoca modernă a aruncat acest brand într-un con de umbră. Se pare, totuşi, că De Tomaso se pregăteşte pentru revenirea pe scena auto.

Conceptul De Tomaso Ghepardo se doreşte un tribut adus unui model foarte puţin cunoscut, Deauville, care, în 1971, era cel mai rapid sedan. Totuşi, cel mai cunoscut model al mărcii rămâne De Tomaso Pantera, pentru care a apărut recent o propunere destul de interesantă. Însă Ghepardo, creaţia danezului Frederick Tjellesen, atrage mai mult atenţia.

De Tomaso Ghepardo este un concept nou, in stilul coupe cu 4 usi

Ghepardo preia, fără surprize, tema "coupe cu 4 uşi", încercând să atace fără menajamente Aston Martin Rapide, Porsche Panamera sau Fisker Karma. Interesant, creatorul spune despre Ghepardo că are ca temă de inspiraţie şi lumea... costumelor, amintind de acestea prin suprafeţele clar delimitate.

Designul lui Ghepardo preia elemente stilistice de la Pantera şi Mangusta, dar adaptate pentru noua lume auto ecologică. Maşina este foarte aerodinamică, având un cX de 0,25, iar partea din spate a caroseriei este gândită pentru obţinerea unei forţe de apăsare mari, la orice viteză.

De Tomaso Ghepardo are o lungime de 4,82 metri si un ampatament de 2,99 metri

Dimensional, Ghepardo se dovedeşte o maşină sport de lux, având o lungime de 4,82 metri, o lăţime de 1,97 metri şi un ampatament de 2,99 metri. Înălţimea de numai 1,3 metri subliniază caracterul supersport, completat de jantele cu un design high-tech.

În teorie, Ghepardo poate fi motorizat de un propulsor V6 twin-turbo Ecoboost, de origine Ford, având 3,5 litri şi o putere de 465 CP. Performanţele s-ar situa, astfel, la un nivel excelent. Însă nu şi consumul sau emisiile nocive, cel puţin după viitoarele standarde în materie de poluare.

De Tomaso Ghepardo poate fi propulsat de 4 motoare electrice, cu sistem fuel cell

Aşa încât pentru Ghepardo este prevăzut şi un sistem de propulsie de tip fuel-cell. Acesta presupune patru motoare electrice plasate în câte o roată, fiecare producând 85 kW, ceea ce înseamnă o putere totală de 440 CP. Energia electrică pentru acestea este produsă de un sistem fuel-cell bazat pe metanol, plasat sub portbagaj.

Pentru că Ghepardo este un coupe cu 4 uşi spaţios, este normal să ofere spaţiu pentru patru persoane şi bagajele lor, portbagajul cifrându-se la nu mai puţin de 500 de litri. Accesul în maşină nu putea fi decât neconvenţional, portierele de mari dimensiuni având deschidere în sus, cele din spate permiţând accesul prin lateral la portbagaj.

Suntem foarte curioşi dacă acest De Tomaso Ghepardo va avea un viitor. Pentru că diversitatea auto este binevenită, iar reînvierea unor nume celebre ar adăuga mai multă culoare acestui domeniu, al maşinilor exclusiviste.

Deocamdata, De Tomaso Ghepardo exista doar virtual, fiind inspirat de Pantera

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.