Urmaşul lui MR2 va fi hibrid: Toyota GRMN Sports Hybrid 2

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Concepte auto

La începutul anilor 2000, japonezii au venit cu un răspuns
foarte interesant dat lui
Lotus Elise
: Toyota MR2 era un roadster cu două locuri
şi motor central, cu gabarit foarte compact
, o masă redusă
şi, atenţie, cu acelaşi motor de 1,8 litri de pe Elise, dar mai
puţin potent.

Conceptul Toyota GRMN poate fi un urmas serios al roadsterului Toyota MR2

Însă Toyota MR2 a ieşit din fabricaţie o dată cu începerea
crizei auto şi se părea că japonezii nu mai au de gând să vină pe
piaţă cu un urmaş. Totuşi, după ce la Salonul Auto Tokyo 2010
tunerul Gazoo Racing a prezentat un concept interesant de roadster
cu două locuri, iată că Toyota se implică mai serios în
acest proiect, care urmează să fie dezvăluit publicului la cursa de
anduranţă Nurburgring 24h.

Este vorba despre Toyota GRMN Sports Hybrid Concept II
(unde GRMN înseamnă Gazoo Racing1 tuned by MN2),
un
roadster cu două locuri şi motorizare, evident, hibridă. Ca aspect,
putem vorbi de o maşină foarte interesantă, cu multe elemente
complexe, dar care reuşeşte să exprime ce este mai important:
sportivitate.

Toyota GRMN are un sistem hibrid de propulsie, cu o putere maxima de 295 CP

La fel de interesant este şi pachetul tehnic, sistemul
hibrid constând dintr-un motor V6 plasat central şi un motor
electric, sub capota din faţă
. Astfel, maşina beneficiază
de tracţiune integrală, motorul termic punând în mişcare roţile din
spate, iar cel electric pe cele din faţă.

Motorul V6 are o capacitate de 3,5 litri şi o putere de 245 CP,
însă puterea maximă a maşinii ajunge la 295 CP graţie
motorului electric
. Dat fiind gabaritul redus al maşinii
(lungime de 4,35 metri), precum şi masa destul de scăzută (sub
1.500 kg), Toyota GRMN promite performanţe de top, mai ales dacă ne
gândim că puterea ajunge la toate cele 4 roţi, cu jante de 19″.

Rămâne de văzut care va fi reacţia publicului şi dacă acest
concept va ajunge în producţie de serie, ca urmaş al lui MR2.

In functie de feedbackul publicului de la Nurburgring 24h, se va decide intrarea in productie



Comentarii
Inchide