Volkswagen E-Up Concept la Frankfurt 2009

Se pare că maşina electrică VW este din ce în ce mai aproape de realitate. Germanii aduc la Frankfurt 2009 ultima evoluţie a conceptului Volkswagen E-Up.

Volkswagen E-Up Concept la Frankfurt 2009 Volkswagen E-Up Concept la Frankfurt 2009

VW E-Up ConceptNoul Volkswagen E-Up Concept, pe care germanii îl arată la Frankfurt 2009, este o maşină electrică extrem de compactă, având doar 3,19 metri lungime şi un ampatament de 2,19 metri. Cutiuţa pe roţi este, totuşi, capabilă să ofere spaţiu pentru 3+1 pasageri, păstrând caracteristicile de design VW.

De fapt, VW E-Up prefigurează o nouă familie de maşini de oraş, pe care concernul german intenţionează să o lanseze pe piaţă începând cu 2011. Nu suntem siguri că modelul de serie va fi oferit de la început cu motor electric, dar E-Up Concept oferă o soluţie de propulsie interesantă: un motor electric de 40 kW (54 CP), care poate atinge, pentru scurt timp, o putere maximă chiar de 60 kW (81 CP), în timp ce cuplul maxim se cifrează la 210 Nm.

Transmisia se face la roţile faţă, prin intermediul unei cutii de viteze cu variaţie continuă. Ceea ce nu înseamnă că maşinuţa este una lentă. Datorită masei de numai 1.085 kg, VW E-Up sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 11,3 secunde. Însă timpul de răspuns specific traficului urban este mult mai relevant pentru 0-50 km/h: 3,5 secunde, o valoare excelentă pentru o citadină.

VW E-Up - interiorVW E-Up utilizează baterii Li-Ion, a căror masă ajunge la 240 kg şi care au o capacitate de 18 kWh. Bineînţeles, pot fi încărcate la 80% din capacitate în doar o oră, iar autonomia maximă pe care o oferă în trafic urban atinge 130 km. Bateriile sunt plasate în planşeul maşinii, ceea ce îi conferă maşinii un centru de greutate foarte coborât. Bateriile beneficiază şi de un sistem propriu de aerisire, deservit de fantele din spoilerul faţă.

Inginerii germani vin cu un concept tehnic nou, "integral drive": toate componentele importante pentru propulsie sunt adunate cât mai compact, în partea din faţă a maşinii. Practic, motorul electric, transmisia şi elementele auxiliare (exceptând bateriile) cântăresc doar 140 kg.

Aşa încât VW E-Up se poate lăuda cu un spaţiu interior foarte mare. Instrumentele de bord au fost plasate cât mai în faţă, pentru a elibera spaţiu cât mai mult în habitaclu, iar numărul de comenzi a fost redus foarte mult. VW E-Up beneficiază de un ecran tactil HMI (Human Machine Interface), care oferă informaţii diverse, de la starea de încărcare a bateriilor până la sistemul de navigaţie.

Configuraţia 3+1 locuri este posibilă prin plasarea scaunului pasagerului din faţă cu 50 mm mai în faţă, ceea ce înseamnă că în spate un adult poate sta chiar confortabil, în condiţiile dimensionale date. Locul din spatele şoferului rămâne mai mult un "scaun de urgenţă" sau destinat copiilor, în general considerându-se că scaunul stânga spate va fi rabatat, iar spaţiul utilizat în mod judicios pentru bagaje - există chiar şi o mică "barieră" pentru modularizarea spaţiului.

Micro-mobility in the cityPortbagajul are o capacitate minimă de 85 de litri (în cazu în care toate scaunele sunt folosite), dar poate ajunge până la o valoare incredibilă de 520 de litri, prin rabatarea spătarelor spate, dar şi a spătarului pasagerului - caz în care se pot transporta obiecte lungi de până la 2 metri.

VW E-Up mai oferă o găselniţă: Volkswagen "Micro-mobility in the city". Adică o gamă de vehicule foarte mici, care încap într-un VW E-Up, precum Kickstep (un scuter ultra-compact, care poate fi pliat), Microbully (un scuter electric, care poate fi plasat în portbagajul lui VW E-Up), Ped-Tric (bicicletă cu motoare electrice integrate în butucii roţilor) sau VW_1M (un moped electric, care se strânge până ajunge de dimensiunile unei serviete).

Conform estimărilor preşedintelui Volkswagen, Martin Winterkom, VW E-Up ar trebui să ajungă în producţia de serie cel târziu în 2013. Ceea ce, pentru germani, ar echivala cu începutul unei noi ere Beetle - de data asta, o eră electrică.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.