Volkswagen Taigun Concept prefigurează un SUV VW de clasă mică

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Concepte auto

Volkswagen Taigun Concept la Sao Paolo 2012 de pe tare.ro

Conceptul Volkswagen Taigun vine la foarte puţin timp de la declaraţiile oficialilor VW, care anunţau că au în plan producerea unui SUV de clasă mică – aşadar, noul concept prezentat la salonul auto brazilian ar putea fi un răspuns pertinent.

VW Taigun are dimensiuni foarte reduse: lungime de 3,86 metri, lăţime de 1,73 metri şi înălţime de 1,57 metri, fiind cu 56 cm mai scurt decât VW Tiguan (care e cel mai mic SUV VW în acest moment). De altfel, conceptul Taigun e mai scurt şi decât Nissan Juke sau noul Opel Mokka, fiind mai apropiat ca dimensiuni de Ford Ecosport sau chiar Fiat Panda 4×4.

Conceptul surprinde nu doar prin numele ciudat (rezultat din anagramarea numelui fratelui mai mare, Tiguan), ci şi prin designul bolovănos şi cu forme angulare şi simpliste, parcă fără legătură cu aerodinamica. Totuşi, este uşor de observat că liniile generale se aliniază unei imagini de marcă binecunoscute.

În plus, disimularea mânerelor portierelor spate în montanţi îi conferă maşinii un uşor aer sportiv, care se combină reuşit cu impresia de robusteţe datorată bosajelor bine evidenţiate ale roţilor. Principial, conceptul pare gata de producţie în proporţie de 80%, dar oficialii au vrut să fie siguri de feedback-ul pozitiv al publicului.

Interiorul lui Volkswagen Taigun continuă liniile simpliste şi cu multe muchii, bordul mizând pe un layout orizontal, comenzile şi butoanele fiind concentrate în partea centrală – practic, e un stil pe care deja l-am văzut aplicat în cazul citadinei VW Up. Prin urmare, chiar dacă Taigun e un SUV mic, spaţiul interior promite să fie mare şi aerisit, cel puţin în privinţa cockpitului şoferului.

Alte date despre interior şi generozitatea acestuia nu au fost comunicate încă, dar ştim că, la nivel tehnic, VW Taigun este motorizat de un mic turbo pe benzină. Având 1,0 litri şi 3 cilindri, acesta dezvoltă 110 CP şi este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte (practic, este grupul motopropulsor pe care îl vom regăsi pe VW Up GT).

Micul motor face o figură foarte bună pe Taigun, oficialii anunţând un demaraj 0-100 km/h de numai 9,2 secunde şi o viteză maximă de 186 km/h, în condiţiile unui consum mediu de 4,7 litri/100 km. Taigun va fi oferit doar cu tracţiune faţă, lipsa unui sistem 4×4 fiind suplinită de un sistem de control al tracţiunii special conceput pentru a asigura securitatea activă în condiţii de aderenţă scăzută.

Pentru moment, oficialii nu au anunţat când va apărea modelul de serie bazat pe conceptul Volkswagen Taigun şi nici dacă acesta va fi oferit şi pe piaţa auto din Europa. Interesant este, totuşi, că la acelaşi salon auto brazilian, Taigun a primit un răspuns din partea celor de la Renault, prin conceptul DCross, bazat pe… Duster.

Ce credeţi:

AR AVEA SUCCES UN MODEL DE SERIE BAZAT PE VW TAIGUN?



Comentarii
Inchide