7 reguli esenţiale pentru o vacanţă fără probleme la volan

Autor: Andrei Ştirbu 15 iul. 2014 Dosar & Analize

Rolul aerului condiţionat este de a asigura un climat interior cât mai potrivit în condiţii de căldură înăbuşitoare. Însă utilizarea necorespunzătoare a climatizării, fie ea manuală sau automată, poate duce la probleme, în principal pentru şofer.

La drum lung, o temperatură prea joasă (deci o diferenţă mai mare de 5-7 grade faţă de temperatura exterioară) poate afecta concentrarea celui de la volan, culminând cu dureri de cap şi migrene. Eventual se poate alege o temperatură mai joasă, pentru răcorirea forţată a habitaclului, dar numai pentru un minut, maximum două.

Dacă nu ştii să-l foloseşti, aerul condiţionat devine, din soluţie salvatoare vara, doar o mare bătaie de cap

În rest, folosirea modului AUTO (la climatizarea automată) este de preferat, deoarece temperatura interioară este mai bine gestionată de calculator. Se recomandă chiar folosirea intermitentă a instalaţiei, ceea ce duce şi la scăderea consumului – compresorul instalaţiei de aer condiţionat solicită suplimentar motorul.

ATENŢIE! Nu direcţionaţi fluxul de aer rece direct spre capul şoferului, ci spre membrele inferioare şi superioare, pentru că astfel răcirea corpului se produce treptat, iar riscul apariţiei problemelor cu fosele nazale scad simţitor. Nu faceţi greşeala de a păstra mult timp o atmosferă prea răcoroasă în maşină – la ieşire, impactul cu razele soarelui poate produce ameţeală sau chiar stări de vomă.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide