Alte dueluri în premieră la Geneva 2013 (noutăţile mai puţin importante)

Autor: Oraan Mărculescu 12 mart. 2013 Dosar & Analize

Volkswagen XL1 vs. Hyundai ix35 Fuel Cell

Capitolul ecologie nu pot spune că a strălucit la Geneva 2013, dar premierele de maşini de serie cu propulsie alternativă nu au lipsit. Cele mai importante noutăţi în acest domeniu (din păcate, şi inaccesibile publicului obişnuit) mi se par versiunile de serie ale ciudatului Volkswagen XL1, respectiv ale surprinzătorului Hyundai ix35 Fuel Cell.

În ciuda faptului că mulţi se aşteptau ca VW XL1 să rămână doar la stadiul de concept, iată că Volkswagen face o demonstraţie de forţă şi va fabrica acest model inedit în câteva sute de exemplare. Numărul exact nu a fost comunicat, nici preţul reclamat de fiecare maşină (care umblă vorba că va fi similar cu al unui supercar…).

Tot o demonstraţie de forţă este şi Hyundai ix35 Fuel Cell, care va fi produs într-un număr de 1.000 de exemplare până în 2015, maşinile urmând a fi cumpărate într-un program special de către firme şi oficialităţi. Coreenii au ambiţii mari, iar acest model va fi primul SUV de serie alimentat cu hidrogen – un fel de palmă dată constructorilor cu pretenţii mult mai mari…

Sincer, vitrina tehnologică a celor la Volkswagen păleşte în faţa argumentelor SUV-ului coreean: ix35 Fuel Cell, pe lângă că e mai spaţios şi mai practic, are şi emisii nocive zero, în timp ce VW XL1 se laudă cu un consum mediu teoretic de 0,9 litri de motorină la 100 km. Aşa încât verdictul e simplu:

VOLKSWAGEN XL1 vs. HYUNDAI ix35 FUEL CELL: 5 – 8

În curând, rivalităţile în materie de concepte de la Geneva 2013!

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide