Concursul Maşina Anului în Europa a împlinit 50 de ani. GALERIE FOTO cu toţi câştigătorii

Autor: Iulian Dnistran 27 mai 2013 Dosar & Analize

Câştigătorii din anii ’70:

1970 – Fiat 128

Fiat 128 a impresionat juriul COTY cu spaţiul generos pe care îl oferea, deşi caroseria avea dimensiuni destul de mici.

1971 – Citroën GS

Suspensia independentă hidropneumatică, frânele cu discuri pe toate cele patru roţi şi motorul cu patru cilindri răcit cu aer au fost punctele care au convins juriul din 1971 să acorde premiul Maşina Anului în Europa către Citroën GS.

1972 – Fiat 127

La fel ca în cazul lui 128, Fiat 127 a impresionat prin spaţiul interior generos, în ciuda caroseriei de mici dimensiuni. În plus, juriul a observat şi un comportament rutier „matur”.

1973 – Audi 80

Audi 80 a câştigat premiul COTY în anul 1973 datorită designului prietenos şi construcţiei cu materiale uşoare.

1974 – Mercedes-Benz 450 S

Prima generaţie a modelului Mercedes-Benz S-Class a obţinut în anul 1974 premiul Maşina Anului datorită motorului de 220 CP care oferea performanţe extrem de bune, chiar şi atunci când era cuplat la o cutie de viteze automată cu trei trepte.

1975 – Citroën CX

Francezul Citroën CX a „furat” premiul COTY în 1975 de la prima generaţie a modelului Volkswagen Golf datorită tehnologiilor avansate, designului futurist şi suspensiei hidropneumatice.

1976 – Simca 1307 şi 1308

Produse sub controlul celor de la Chrysler, cele două hatchbackuri au impresionat juriul cu spaţiul interior generos şi comportamentul rutier bun.

1977 – Rover SD1

Preţul mic, motorul V8 puternic şi designul plăcut au făcut ca juriul să acorde premiul Maşina Anului către Rover SD1. Următoarele două clasate au fost Audi 100 şi Ford Fiesta.

1978 – Porsche 928

Porsche 928 este singura maşină sport care a câştigat vreodată titlul COTY. Atuurile modelului german au fost tehnologiile avansate, motorul V8 puternic şi designul mult mai modern decât al legendarului 911.

1979 – Chrysler/Talbot Horizon

Talbot Horizon a înlocuit Simca 1100 şi a fost promovat ca un model global. Juriul COTY a apreciat calitatea construcţiei şi confortul oferit, dar a avut îndoieli în privinţa direcţiei şi a motoarelor slabe.

Câştigătorii din anii ’80, pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide