Euro NCAP testează noile modele BMW, Nissan, Skoda, Tesla, Renault şi Suzuki. Rezultate împărţite

Publicat: 05 11. 2014, 17:01

BMW, Nissan, Skoda şi Tesla au motive de bucurie, fiindcă cele mai noi modele ale lor au primit cinci stele din cinci la testele de impact desfăşurate de organizaţia europeană Euro NCAP la începutul lunii noiembrie 2014. În acelaşi timp, Suzuki şi Renault au obţinut rezultate mai puţin satisfăcătoare.

Primul pe listă – noul BMW Seria 2 Active Tourer. Primul monovolum şi primul model de serie cu tracţiune faţă din istoria BMW a obţinut calificativul maxim general. Cei de la Euro NCAP au acordat un scor de 84% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 85% pentru copii, 60% pentru pietoni şi un impresionant 70% pentru sistemele electronice de siguranţă.

Dar nu sunt doar laude, fiindcă testul a scos la iveală că protecţia zonei inferioare a picioarelor şoferului este slabă.

Noul Nissan Pulsar, rival pentru Volkswagen Golf şi Ford Focus, a obţinut, de asemenea cinci stele din cinci. Euro NCAP a punctat cu 85% nivelul de protecţie pentru adulţi, 81% pentru copii, 75% pentru pietoni şi 68% pentru sistemele electronice de siguranţă.

Reprezentanţii organizaţiei de testare au menţionat, însă, că protecţia zonei pieptului este doar „adecvată” în cazul unui impact lateral cu altă maşină. Totodată, în cazul unui impact din spate, protecţia gâtului pentru cei din faţă este satisfăcătoare.

Noua Skoda Fabia a primit scorul maxim la general, şi anume cinci stele. A treia generaţie a subcompactei cehe a fost notată cu 81% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 81% pentru copii, 69% pentru pietoni şi 69% pentru sistemele de siguranţă.

În cazul unui impact lateral cu un stâlp, protecţia zonei pieptului şi a abdomenului a fost descrisă ca fiind „adecvată”, în vreme ce locurile din spate oferă protecţie satisfăcătoare pentru gât în cazul unui impact din spate. În acelaşi timp, însă, protecţia pasagerilor din faţă este bună în situaţia unui impact frontal.

Ultimul model din această rundă de teste care a obţinut cinci stele este electrica americană Tesla Model S. În Statele Unite ale Americii, acest model a fost descris ca fiind „cea mai sigură maşină testată vreodată”, dar în Europa nu se poate bucura de acest titlu, fiindcă a obţinut scoruri mai mici decât alte modele testate de Euro NCAP.

Organizaţia europeană a acordat un punctaj de 82% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 77% pentru copii, 66% pentru pietoni şi 71% pentru sistemele electronice de siguranţă.

Cei de la Euro NCAP notează că airbag-ul frontal pentru pasagerul din dreapta-faţă nu s-a umflat suficient de mult, ceea ce a dus la atingerea bordului cu faţa manechinului. Potrivit Tesla, această problemă a apărut din cauza calibrării greşite a software-ului furnizat de producătorul airbag-ului, dar a fost remediată deja la toate maşinile vândute prin intermediul unui update.

În cazul unui impact lateral cu un stâlp, Model S oferă protecţie satisfăcătoare pentru zona pieptului celor din faţă.

Hatchback-ul francez Renault Megane (cu ultimul facelift) a obţinut patru stele, însă calificativul final a fost influenţat foarte mult de scorul acordat sistemelor electronice de protecţie. Totodată, trebuie menţionat că ultima dată când a fost testat, modelul francez a obţinut trei stele.

Megane a obţinut o notă de 83% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 78% pentru protecţia copiilor şi 60% pentru pietoni. Adică scoruri comparabile cu modelele care au primit cinci stele la această rundă de testare. În schimb, scorul de doar 56% pentru sistemele de protecţie a făcut ca nota finală să fie de doar patru stele din cinci.

Mai exact, potrivit Euro NCAP, Renault Megane nu poate fi dotat cu airbag-uri pentru genunchi, un sistem activ de protecţie a pietonilor, un sistem de păstrare a benzii de circulaţie şi nici cu un sistem de frânare automată.

Marele pierzător al sesiunii de testare din noiembrie 2014 este Suzuki Celerio. Maşinuţa de oraş a japonezilor a obţinut doar trei stele din cinci, cu un scor de 61% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 74% pentru copii, 68% pentru pietoni şi doar 38% pentru sistemele de siguranţă.

Celerio oferă protecţie bună în zona genunchilor pasagerilor din faţă în cazul unui accident frontal, însă protecţia pentru zona inferioară a picioarelor e doar satisfăcătoare.

Scorul scăzut pentru protecţia pasagerilor adulţi a fost influenţat şi de disponibilitatea unor airbag-uri laterale doar ca dotare opţională. Din acest motiv, modelul nu a fost testat pentru impactul lateral cu un stâlp şi nu a primit puncte la acest capitol.

La sisteme de siguranţă, Celerio a primit puncte pentru sistemul electronic de control al stabilităţii (care e disponibil ca dotare standard), dar a pierdut pentru că nu poate fi dotat cu limitator de viteză, asistent de păstrare a benzii de rulare şi nici cu un sistem de frânare automată.