TEST în premieră cu BMW Seria 2 Active Tourer. Schimbare de macaz

Monovolum. Tracţiune faţă. Motor de 1,5 litri. Acestea sunt cuvintele care îi fac pe fanii înfocaţi ai mărcii BMW să exprime „pentru moşnegi!” sau „niciodată BMW!”. Din păcate pentru ei însă, marca lor de suflet a pus în vânzare un model care este caracterizat de toate cele trei expresii de mai devreme. Iar eu am fost unul dintre cei doi jurnalişti români care au condus pentru prima dată noul BMW Seria 2 Active Tourer, maşina care va schimba complet modul în care lumea va vedea numele BMW în viitor. Detalii în continuare.

TEST în premieră cu BMW Seria 2 Active Tourer. Schimbare de macaz TEST în premieră cu BMW Seria 2 Active Tourer. Schimbare de macaz

BMW Seria 2 Active Tourer este primul model de serie BMW cu tracţiune pe faţă şi primul MPV de serie al mărcii germane. Două titulaturi care marchează o schimbare de macaz în curtea producătorului auto cunoscut de fanii de toate felurile după nume grele ca M3 şi M5.

Noul Seria 2 Active Tourer este, aşadar, o maşină extrem de importantă în istoria BMW – alături de i3 şi i8 – iar eu am fost în Austria pentru a o conduce şi îţi povestesc cum a fost.

Concurenţi

Cel mai apropiat concurent pentru noul BMW Seria 2 Active Tourer este Mercedes-Benz B-Class. Ambele măsoară în jur de 4,3 metri lungime şi 1,8 metri lăţime, ambele au tracţiune pe puntea faţă şi ambele au preţuri premium.

Dar există şi alţi producători care oferă maşini cu dimensiuni şi scopuri asemănătoare, iar Ford C-Max, Volkswagen Golf Sportsvan, Peugeot 3008 şi Renault Scenic XMOD sunt doar câteva dintre ele.

Interior

Dacă designul exterior şi filosofia din spatele noului Seria 2 Active Tourer o să îi facă pe mulţi să suspine după vremurile demult apuse, interiorul primului MPV BMW din istorie nu e ca un copil rebel care vrea să uite de unde a plecat, ci respectă îndeaproape linia de design a celorlalte modele din gamă.

De fapt, cred că este unul dintre cele mai bune interioare BMW din istorie, pornind de la materialele folosite – la acest capitol nu prea ai ce să le reproşezi nemţilor, oriunde ţi-ai îndrepta privirea - şi terminând cu felul în care a fost gândit întregul habitaclu.

Plastice de calitate, piele fină şi foarte multe spaţii de depozitare

Există foarte multe spaţii de depozitare de toate dimensiunile – pe consola centrală, în uşi (unde încape câte un PET de 1,5 litri plus mărunţişuri), pe canalul median, în cotiera dintre locurile din faţă şi în cotiera pentru locurile din spate – unde ai şi două suporturi pentru băuturi. Totodată, maşinile pe care le-am condus au avut câte trei prize de 12 V – una în faţă, una în spate şi una în portbagaj – perfect pentru o familie tânără, obişnuită cu telefoanele inteligente şi tabletele care trebuie încărcate fix atunci când ai nevoie de ele.

Portbagajul are o capacitate minimă de 468 de litri (cu 18 litri mai puţin decât la Mercedes-Benz B-Class) şi poate fi mărit până la 1.510 litri prin rabatarea banchetei din spate (operaţiune care se poate face şi electric, prin intermediul unor butoane amplasate în portbagaj). Dar asta nu e tot.

Sub podeaua din poză mai există un spaţiu care poate adăposti tot felul de mărunţişuri

Opţional, BMW oferă o banchetă care poate culisa înainte-înapoi în format 1/3 – 2/3, ceea ce înseamnă că dacă ai copii mici şi multe bagaje, poţi muta bancheta la poziţia maximă înspre în faţă pentru a mări portbagajul, fără a-i deranja pe juniorii din spate.

Atât şoferul, cât şi pasagerii au parte de poziţii destul de înalte pe scaune, ceea ce răpeşte din sentimentul de sportivitate dat de un scaun foarte jos, însă oferă o vedere mult mai bună asupra mediului înconjurător. Totodată, pentru că scaunele din faţă sunt destul de înalte (de fapt, sunt chiar mai înalte decât la un BMW X1), cei din spate au loc berechet pentru picioare sub ele. Mai mult, locurile din spate sunt mai generoase la capitolul spaţiu pentru cap şi genunchi decât un BMW Seria 5, iar asta spune multe despre felul în care a fost gândit noul Seria 2 Active Tourer.

Aici e loc suficient pentru doi adulţi sau trei copii. Cum probabil ai văzut, există şi un tunel de transmisie, deşi maşina are tracţiune faţă - e acolo fiindcă BMW va oferi, în viitor, şi versiuni cu tracţiune integrală xDrive

Vizibilitatea este bună în general, dar stâlpii parbrizului sunt poziţionaţi în aşa fel încât eşti nevoit să te apleci peste volan la aproape orice intersecţie ca să te asiguri în stânga şi în dreapta. Da, există un geam între stâlpul parbrizului şi rama geamului de la uşă, însă nu te ajută foarte mult atunci când vrei să intri în siguranţă în intersecţie.

Detaliile despre performanţe, ţinută de drum şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »