Isteria maşinilor-pană de acum jumătate de secol a creat numai SF-uri

Autor: Andrei Ştirbu 17 dec. 2014 Dosar & Analize

Lamborghini Countach (1974-1990)

Una dintre cele mai renumite maşini-pană este Countach, modelul produs de Lamborghini considerat unul dintre promotorii ideii de supercar modern. Aer exotic (dat, evident, şi de formele tăioase), uşi-fluture, motor central şi un nume care se trage, conform poveştii, dintr-o exclamare de admiraţie.

Fiind o obişnuiţi cu înfloritoarea lume a randărilor virtuale, este greu să înţelegem cam cum s-au simţit privitorii când au văzut pentru prima dată imagini cu Countach. Probabil că este ca şi cum ai afla acum că BMW-ul cu 42 de roţi tocmai a devenit model de serie.

Responsabil pentru designul lui Countach a fost chiar Gandini – de aici şi micile asemănări… inocente cu Carabo.

Nissan 300ZX (1984-1989)

După apariţia lui Carabo, Nissan a înţeles că formele rotunjite ale lui Fairlady Z trebuie rupte un pic, pentru că nimeni nu vrea o maşină învechită, care va ajunge peste câţiva zeci de ani să fie iubită de toţii fanii mărcii, nu?

În fine, nu poţi să-i arăţi cu degetul pe designerii de la Nissan, căci – vorba aia – toată lumea o făcea. Lamborghini a făcut-o! Aşa că în 1984 niponii îşi prezintă versiunea lor de maşină-pană, numită 300ZX.

Dacă e să te gândeşti că avea bord digital şi arăta aşa – în anul de graţie 1984 – ajungi la concluzia că nu au făcut o treabă chiar rea.

Lancia Stratos (1974-1976)

Indiferent cât de ruginită ar deveni memoria ta, pe Stratos nu ai cum s-o uiţi, pur şi simplu. Maşinăria italienilor a dominat competiţia supremă a raliurilor, WRC, în anii 1974, 1975 şi 1976, ţinută în frâuri de Sandro Munari.

Până la designul inspirat de conceptul Stratos Zero din 1970 (şi semnat, pe maşina de serie, tot de Gandini), managerul departamentului de competiţii Lancia Cesare Fiorio a avut alte priorităţi – să afle care ar fi caracteristicile optime pentru o maşină de raliuri ideală.  

Iar Stratos HF fix asta era: avea proporţii compacte, şasiu uşor, formă aerodinamică şi comportamentul unei veveriţe uriaşe pe amfetamină. Nu ştim cum este să controlezi o veveriţă uriaşă pe amfetamină, însă ştim omul care a făcut-o: pilotul Sandro Munari.

 

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide