Istoria SAAB: naşterea, succesul, decăderea, renaşterea

Autor: Iulian Dnistran 04 iun. 2014 Dosar & Analize

Renaşterea

Conceptul Saab PhoeniX a fost prezentat în 2011 şi, aşa cum îi spune şi numele, a reprezentat renaşterea mărcii suedeze din propria-i cenuşă.

Speranţele ca Saab să revină au fost foarte mici, dar nu inexistente. Aşa se face că un consorţiu chinezo-japonez a cumpărat, la jumătatea lui 2012, activele companiei Saab Automobile AB, împreună cu subsidiarele sale – Saab Automobile Powetrain AB (producătorul de sisteme de propulsie şi trenuri de rulare) şi Saab Automobile Tools AB (producătorul de unelte pentru producţie).

Consorţiul, care în prezent e deţinut în majoritate de chinezi, a repornit producţia la fabrica din Trollhättan, Suedia, şi a construit prima maşină nouă după doi ani de pauză. Evenimentul care a marcat renaşterea mărcii suedeze s-a petrecut în septembrie 2013, când două prototipuri de teste bazate pe fostul Saab 9-3 au ieşit de pe linia de producţie.

Primul Saab nou construit după faliment

Noul proprietar plănuieşte să pună în vânzare o versiune îmbunătăţită a berlinei 9-3, însă pentru a face asta trebuie să renunţe la piesele furnizate de General Motors. În acest sens, NEVS a apelat la furnizori locali pentru a produce piesele care au venit, până la închiderea fabricii, de la GM.

În 2014, chinezii vor să înceapă producţia la o maşină 100% electrică, după care îşi vor îndrepta eforturile către crearea unui noi model, bazat pe prototipul PhoeniX (imagini stânga), pentru care Saab deţine în totalitate drepturile de folosire, mai puţin de 10% dintre piese fiind de origine GM.

Noul logo de capotă Saab, fără simbolul grifonului care e folosit de Saab Group şi producătorului de camioane Scania.

Actualizare

Cu toate că, la momentul scrierii textului din revistă, lucrurile păreau că au revenit la normal, un material publicat în The Wall Street Journal la sfârşitul lunii mai a dezvăluit că producţia la fabrica din Trollhättan a fost oprită din nou, din cauză că unul dintre investitori s-ar fi retras din operaţiunea de salvare a producătorului auto suedez. Cu alte cuvinte, soarta Saab este din nou neclară.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide