S-a terminat criza? Aşa ne arată vânzările de maşini noi din primul trimestru în 2014

Autor: Adrian Mihălţianu 23 apr. 2014 Dosar & Analize
S-a terminat criza? Aşa ne arată vânzările de maşini noi din primul trimestru în 2014

În perioada ianuarie-martie 2014, vânzările de maşini noi din Uniunea Europeană au depăşit 3 milioane de unităţi, ceea ce îi face pe analişti să estimeze că finalul de 2014 ar putea aduce depăşirea pragului de 13 milioane de maşini noi pe plan european – după ce 2013 s-a încheiat cu un număr mai mic de 12 milioane de exemplare.

Topul celor mai bine vândute 10 modele în primul trimestru din 2014 în Europa arată astfel:

  1. VW Golf: 129.599 (+15%)
  2. Ford Fiesta: 85.639 (+10%)
  3. Renault Clio: 74.473 (-1%)
  4. VW Polo: 73.576 (+7%)
  5. Opel/Vauxhall Corsa: 64.591 (+2%)
  6. Peugeot 208: 62.275 (-7%)
  7. Ford Focus: 61.170 (0%)
  8. Nissan Qashqai: 53.773 (-13%)
  9. Fiat 500: 46.572 (+19%)
  10. Opel/Vauxhall Astra: 46.224 (-10%)

Dacă Golf şi Fiesta continuă să fie cele mai bine vândute modele pe plan european, se remarcă o încetinire a vânzărilor francezului Renault Clio, care riscă să piardă a treia poziţie în favoarea concurentului german VW Polo (una dintre explicaţiile scăderii vânzărilor lui Clio ţine chiar de canibalizarea fratelui crossover Captur).

Nici Peugeot 208, celălalt francez din acest TOP 10, nu o duce mai bine, având o scădere destul de mare, ceea ce i-a permis rivalului german Opel Corsa să urce pe locul 5. Dacă Focus se menţine onorabil pe poziţii, principalul rival Opel Astra a ”alunecat” până pe ultima poziţie din cauza scăderii de 10% a vânzărilor.

Marele câştigător al primului trimestru este surprinzătorul Fiat 500, modelul life-style al italienilor devansându-şi fratele mai pragmatic Panda datorită vânzărilor excelente din Marea Britanie, Germania, Franţa şi, evident, Italia. Qashqai rămâne plasat satisfăcător, scăderea fiind explicată de introducerea noii generaţii, ceea ce i-a făcut pe mulţi să nu mai cumpere precedenta generaţie.

Topul celor mai vândute mărci în primul trimestru din 2014 în Europa arată astfel:

  1. Volskwagen: 394.582 (+4%)
  2. Ford: 253.167 (+11%)
  3. Opel/Vauxhall: 226.888 (+8%)
  4. Renault: 215.811 (+11%)
  5. Peugeot: 207.658 (+10%)
  6. Audi: 184.962 (+9%)
  7. BMW. 170.614 (+7%)
  8. Citroen: 163.505 (+5%)
  9. Fiat: 157.883 (+2%)
  10. Mercedes-Benz: 157.768 (+5%)
  11. Skoda: 144.027 (+18%)
  12. Toyota: 141.896 (+9%)
  13. Nissan: 129.943 (+7%)
  14. Hyundai: 109.320 (-1%)
  15. Dacia: 91.797 (+41%)
  16. KIA: 89.258 (+7%)
  17. Seat: 77.537 (+11%)
  18. Volvo: 59.407 (+9%)
  19. Mazda: 50.221 (+26%)
  20. Suzuki: 47.211 (+21%)
  21. Honda: 40.067 (-8%)
  22. Land Rover: 33.712 (-3%)
  23. Mini: 32.980 (-10%)
  24. Chevrolet: 26.344 (-20%)
  25. Mitsubishi: 20.349 (+7%)
  26. Lancia/Chrysler: 20.295 (+5%)
  27. Alfa Romeo: 16.108 (-8%)
  28. Smart: 16.022 (-9%)
  29. Jaguar: 8.871 (+3%)
  30. Jeep: 7.372 (+20%)

Volkswagen rămâne cea mai vândută marcă din Europa, dar cu o creştere mai mică decât Ford şi Opel, însă la o distanţă foarte confortabilă de principalii săi rivali germani. De altfel, toate mărcile din TOP 10 sunt pe plus în primele trei luni ale lui 2014, ceea ce e îmbucurător.

Renault şi Peugeot se bucură şi ele de creşteri bune ale vânzărilor, în timp ce a doua jumătate a clasamentului e dominată de lupta dintre cei trei grei premium germani Audi, BMW şi Mercedes-Benz şi doi dintre marii constructori generalişti europeni care trec printr-o criză serioasă, Citroen şi Fiat.

De departe, cea mai mare creştere în acest prim trimestru o are Dacia, care depăşeşte fără drept de apel KIA şi Seat. Însă marca românească mai are mult până să ajungă la bunele performanţe ale celor de la Skoda, a căror creştere de 18% este una dintre cele mai bune, mai ales raportat la volumul mare de vânzări al mărcii din Cehia.

Hyundai nu reuşeşte să găsească soluţia redresării în acest prim trimestru, în timp ce Toyota îşi păstrează poziţia de cea mai bine vândută marcă japoneză din Europa, fiind urmată de Nissan. Dacă Mazda şi Suzuki se bucură de evoluţii constante, Honda pare în degringoladă.

O situaţie similară se observă şi în cazul mărcilor premium britanice Mini şi Land Rover, în timp ce prăbuşirea lui Chevrolet nu mai are de ce să ne mire, din moment ce acest brand se va retrage în curând de pe piaţa europeană.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide