SPECIAL: Maşini accesibile – noile familiste de criză

Autor: Adrian Mihălţianu 05 oct. 2013 Dosar & Analize

Pentru aceste familiste accesibile, standardul de confort este doar suficient comparativ cu maşinile moderne normale. Dar ce înseamnă „suficient”?

Doar Logan nu oferă servoasistare electrică, restul modelelor apelează la aceasă soluţie tehnică

Servodirecţia a devenit deja o dotare banală, dar numai Logan are servoasistare hidraulică, restul recurgând la servoasistare electrică, cu un consum mai mic de energie şi o manevrare mai facilă. Închiderea centralizată cu telecomandă e oferită la Logan doar pe Laureate, în timp ce la celelalte modele apare şi un buton separat pentru deschiderea portbagajului.

Geamurile electrice faţă sunt, în general, standard, dar pentru oglinzile electrice şi încălzite trebuie plătit suplimentar

Geamurile electrice din faţă e de aşteptat să fie şi ele standard încă din nivelul de bază, lucru valabil pentru cinci modele – la Rio însă trebuie plătit suplimentar. În schimb, Rio propune standard reglajul electric al oglinzilor, care apare doar în nivelurile superioare la celelalte modele. Pentru geamurile electrice din spate se aplică aceeaşi regulă, fiind disponibile doar în nivelurile superioare (opţional la Logan şi fraţii C-Elysee / 301).

În general, pilotul automat şi limitatorul de viteză sunt opţionale – doar la Aveo sunt standard

Foarte util este computerul de bord, însă numai Kia, Citroën şi Peugeot îl oferă standard în echiparea de bază. Dacă sistemul audio este deja o banalitate, nu la fel putem spune despre conexiunea Bluetooth, care, culmea, este standard pe Logan Ambiance, în restul cazurilor apărând în nivelurile superioare. O dotare foarte importantă, mai ales la drum lung, este regulatorul de viteză, împreună cu limitatorul de viteză (punctat serios de Euro NCAP). Doar Aveo vine standard cu aşa ceva încă din echiparea de bază.

Foarte puţine modele ieftine oferă standard aerul condiţionat manual, în general pe nivelurile de echipare de top

Aerul condiţionat reprezintă una dintre cele mai importante dotări pe o maşină modernă şi trebuie serios luat în calcul, deoarece e de un real folos atât vara, cât şi iarna, pentru dezaburirea mai rapidă a geamurilor. Doar Skoda Rapid nu face rabat, oferind această dotare standard încă din echiparea de bază, pe restul modelelor fiind opţional (culmea, pe Logan are costul cel mai mare).

Reglajele multiple pentru scaun şi volan au un rol important în confortul general al şoferului

N-ar trebui omis reglajul volanului, precum şi cel al scaunului şoferului, pentru asigurarea unei poziţii optime de condus. Logan e zgârcit la acest capitol, oferind aşa ceva doar pe nivelul Laureate, însă la fel ca şi C-Elysee şi 301, reglajul volanului este doar pe înălţime, nu şi axial.

Dacă până acum am văzut care ar fi dotările necesare pentru un nivel de echipare standard decent, să le vedem şi pe cele utile, dar nu neapărat necesare, care pot fi alese pentru aceste maşini.

Ce înseamnă dotările suplimentare de confort, VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide