SPECIAL: Maşini accesibile – noile familiste de criză

Autor: Adrian Mihălţianu 05 oct. 2013 Dosar & Analize

Vorbim de maşini ieftine şi pentru clienţi pragmatici. Dar asta nu exclude pretenţii mai mari de confort, care pot face din aceste maşini alternative interesante la modelele cu o imagine mai bună.

Sistemul de navigaţie a devenit mult mai accesibil, mai ales pe Logan (doar 300 de euro!)

Dacă acum câţiva ani sistemul de navigaţie şi ecranele tactile erau rezervate doar maşinilor cu preţuri mult mai mari, iată că acum nu mai este cazul. Iar Logan este surpriza absolută, propunând pentru doar 300 de euro sistemul Media Nav, cu ecran tactil – e adevărat, doar pe Laureate. Aveo şi C-Elysee / 301 nu au nici măcar opţional aşa ceva pentru motorizarea de bază, în timp ce Rapid şi Rio îţi scot din buzunar câteva sute de euro pentru navigaţie.

Climatizarea automată este inaccesibilă în cazul multor modele ieftine

În contrapartidă, Logan nu are dreptul la climatizare automată, la fel ca Aveo sau fraţii francezi, în timp ce Rapid oferă Climatronic chiar de serie în echiparea de top Elegance, iar la Rio costă foarte puţin, tot în echiparea de top. Interesant este că fraţii francezi oferă opţional afişaj electronic pentru climatizarea manuală, ceea ce ne poate induce în eroare.

Senzorii de parcare sunt de un real ajutor în parcările înguste, mai ales pentru aceste berline în trei volume

Pentru unii este foarte important volanul îmbrăcat în piele, care nu e disponibil pe Aveo, C-Elysee şi 301 cu motorizările de bază. Iar în cazul lui Logan intră opţional la pachet cu pilotul automat şi senzorii de parcare, pentru un preţ decent, dar numai în echiparea de top Laureate. De altfel, fiind vorba de sedanuri, mai greu de parcat în spaţii strâmte, senzorii de parcare sunt bineveniţi, aşa încât se regăsesc şi pe lista de opţiuni a lui Rio, C-Elysee sau Rapid.

Climatizarea automată, vopseaua metalizată şi jantele din aliaj sunt de preferat tapiţeriei din piele pentru scaune (de ce să vrei aşa ceva pe o maşină ieftină?)

Ciudată pentru această categorie este tapiţeria din piele pentru scaune. Şi mai ciudat este că apare opţional doar în cazul lui Logan (!) şi Rio. Totuşi, nu e neapărat o investiţie care să-şi merite banii dacă gândim pragmatic. Mai degrabă merită vopseaua metalizată (de trei ori mai ieftină la Rio decât la restul) sau chiar jantele din aliaj, standard în echipările de top la Rio, Aveo şi Rapid – de reţinut, totuşi, că gropile şi bordurile le afectează drastic.

Proiectoarele de ceaţă sau cotiera centrală par neimportante, dar se dovedesc utile de multe ori

Dintre cele şase modele, Logan este cam cel mai zgârcit cu opţiunile (deşi lista rezervă surprize interesante), în timp ce Rapid este cel mai generos – ceea ce poate ridica factura cam mult peste 15.000 de euro în cazul motorizării de bază.

Mult mai importante decât dotările de confort sunt cele ţinând de securitatea activă şi pasivă, precum şi construcţia generală care să privilegieze o siguranţă cât mai bună.

Care e standardul de siguranţă pentru aceste maşini, VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide