Tehnologiile din viitorul imediat: ce vom găsi pe maşinile de serie în anii următori

Autor: Adrian Mihălţianu 29 mai 2013 Dosar & Analize

Sistemele de asistenţă a şoferului sunt din ce în ce mai multe şi mai complexe, pe motivul nevoii unei securităţi rutiere din ce în ce mai bune.

Camerele de filmat şi senzorii radar sunt principalele caracteristici ale acestor sisteme, care sunt controlate de calculatoare puternice, având softuri de neimaginat cu câţiva ani în urmă. Ele înglobează mai multe funcţii: de la pilotul automat autoadaptiv până la sesizarea depăşirii involuntare a benzii sau prezenţa vehiculelor în unghiul mort.

Sistemele de asistenţă a şoferului combină foarte multe funcţii: Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Side View Assist etc.

În funcţie de categoria maşinii, sunt adăugate diverse alte funcţii, de la adaptarea vitezei în funcţie de indicatoare până la schimbarea automată a direcţiei de mers.

Din 2014, maşinile nu vor mai putea obţine maximul de cinci stele la Euro NCAP dacă nu vor fi dotate cu sisteme de frânare autonomă, care pun accentul pe controlul sistemului de frânare pentru evitarea coliziunilor din traficul urban, mai ales cu pietonii. Prin urmare, se vor generaliza foarte rapid sistemele de genul „City Safety”.

„City Safety” va duce la scăderea accidentelor, mai ales cu pietonii

Camerele şi senzorii radar evoluaţi vor mai ajuta şi la generalizarea mai rapidă a sistemelor de parcare automată, în care rolul şoferului este cel mult de a doza acceleraţia, volanul fiind controlat de calculatorul central. În funcţie de complexitatea sistemului, senzorii sesizează dacă spaţiul dintre două maşini este bun pentru a parca maşina, ba chiar preiau şi rolul de „îngeri păzitori” la manevrele în locuri fără vizibilitate.

Senzorii şi camerele duc la generalizarea sistemelor de parcare automată

Spre finalul deceniului urmează să asistăm la o altfel de generalizare: sistemele de condus semiautonome şi total autonome. Care, deocamdată, deşi oferă reale avantaje în traficul urban sau pe autostradă, stârnesc polemici şi controverse în rândul celor pasionaţi de condus. Care se vor mai lovi şi de altceva.

Conducerea semiautonomă sau complet autonomă face primii paşi

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide