Tehnologiile din viitorul imediat: ce vom găsi pe maşinile de serie în anii următori

Autor: Adrian Mihălţianu 29 mai 2013 Dosar & Analize

Conform ultimelor studii ale companiilor auto, transmisiile automate vor fi din ce în ce mai cerute în următorii ani. Pe lângă avantajele care ţin de confortul celui de la volan, cutiile automate moderne rezolvă cu brio problema consumului, în condiţiile unor performanţe dinamice mai mult decât satisfăcătoare.

Războiul în anii următori se va duce între ieftin şi eficient. Adică între cutiile automate CVT (cutii cu variaţie continuă) şi cutiile automate cu dublu ambreiaj.

Vânzarea de cutii cu variaţie continuă CVT se va dubla în următorii ani datorită costurilor mici şi a bunei fiabilităţi

În primul caz vorbim de costuri de producţie mai mici şi de o fiabilitate bună, dar reticenţa publicului rămâne destul de mare, principalul inconvenient ţinând de lipsa de feeling.

Cutiile CVT sunt mai ieftine şi mai fiabile, dar nu prea performante

A doua soluţie e mai sofisticată, deci mai scumpă, dar exploatează mult mai bine resursele motorului, cu efecte directe în reducerea consumului sau, după caz, obţinerea unor performanţe dinamice mai bune.

Cutiile automate cu dublu ambreiaj vor fi din ce în ce mai căutate…

Un alt argument al cutiilor automate ţine şi de reducerea ecartului de preţ faţă de cutiile manuale, deci în curând confortul va fi mult mai abordabil.

Cutiile cu dublu ambreiaj sunt mai eficiente, însemnând consum redus şi performanţe remarcabile

Ceea ce nu putem spune despre tehnologia propulsiei electrice, analiştii şi constructorii considerând că motoarele cu ardere internă vor rămâne „la datorie” până pe la jumătatea acestui secol. Totuşi, în perioada următoare vom remarca o evoluţie nu chiar mică a sistemelor de propulsie hibridă: motor termic + motor electric.

Propulsia hibridă va generaliza soluţia „plug in” – alimentarea bateriilor de la o sursă externă.

Şi aici însă avem două direcţii clare: sisteme full-hibrid (în care roţile sunt puse în mişcare de ambele motoare, termic şi electric) şi sisteme superhibrid (în care puterea roţilor motoare este asigurată de motorul electric, iar motorul termic are rol de generator de curent electric).

Compromisul pentru maşinile electrice îl reprezintă soluţiile de tip ”range-extender”

Singurul punct comun al celor două soluţii este termenul „plug-in”, bateriile putând fi alimentate şi de la o sursă externă de curent electric.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide