Ce motorizări au ales românii în luna ianuarie. PLUS: modelele electrice şi hibride înregistrează creşteri puternice

În prima lună a anului 2019 s-au vândut peste 11.000 de autovehicule pe piaţa locală, în creştere cu peste 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, informează datele APIA.

În funcţie de tipul de combustibil, prima lună a anului 2019 consemnează un raport favorabil autoturismelor cu motoare pe benzină, care deţin un procent de 63,1% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau în prima lună a lui 2018 (50,9%).

În ceea ce priveşte autoturismele “verzi“ (electrice şi hibride), ponderea acestora continuă să fie una importantă, înregistrând în această primă lună a lui 2019 o cotă de 3,6% din total piaţă. Pe segmente, se consemnează o creştere de 12,9% la autoturismele electrice 100% şi o scădere de 75,5% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o creştere de 143,4%.

Acestă evoluţie constant pozitivă din ultimii ani, demonstrează faptul că stimulentele de care autoturismele „verzi” beneficiază prin Programul Rabla Plus, ajută la o mai rapidă penetrare pe piaţă a acestora, iar în masura în care stimulentele se vor menţine în aceiaşi parametrii, acest fapt poate genera un mai mare interes al constructorilor globali pentru România.