Ce știm despre viitorul Tesla Model 2 care va fi lansat pe piață peste doi ani

Autor: Cristian Agatie 30 iun. 2021 Știri auto

Tesla a confirmat lansarea unui nou modelul compact în 2023, care ar putea avea un preț cuprins între 20.000 și 25.000 de euro. Iată ce știm acum despre viitorul hatchback electric care s-ar putea numi Tesla Model 2 și care va reprezenta o concurență serioasă pentru Volkswagen ID.3.

Intră în Galeria FOTO

Tesla a devenit cel mai important producător de mașini electrice prin urmarea unei strategii în trepte, care încă nu și-a pierdut eficacitatea. Producătorul american a plecat din partea superioară a pieței auto, cu modele scumpe ca Tesla Roadster, apoi Tesla Model S și X, apoi Model 3 și Y. Ideea era de a finanța dezvoltarea unor modele din ce în ce mai accesibile folosind fondurile generate din vânzarea modelelor scumpe.

În acest moment, Tesla se află în punctul culminant al strategiei sale, acela în care va lansa un automobil electric de mare volum, care să poată fi cumpărat de o categorie largă de clienți fără un efort financiar deosebit. Elon Musk a vorbit prima oară în 2020 despre un hatchback compact, cu un preț de 25.000 de dolari. Acum, detaliile noului model au fost dezvălui de președintele Tesla China Tom Zhu, într-un interviu pentru agenția chineză de presă Xinhua.

Potrivit acestuia, noul model va fi dezvoltat în China, dar va fi un model global. În cazul pieței europene, viitorul Tesla Model 2 (în lipsa unei denumiri oficiale vom folosi această convenție pentru a sugera un model plasat în gamă sub Model 3) va fi produs în Germania, în noua Gigafactory Berlin.

Ce știm despre viitorul Tesla Model 2: Va da stingerea la producătorii tradiționali

Lansarea lui Tesla Model 2 este așteptată pentru anul 2023, și marchează intrarea Tesla pe piața modelelor de volum. Prețul preconizat pentru viitorul model este sub 25.000 de euro, o valoare care ar însemna o lovitură decisivă pentru producătorii auto tradiționali.

Tesla va putea oferi un preţ atât de competitiv datorită noilor baterii dezvoltate intern, care ar trebui să aibă un cost de producție semnificativ mai mic (preţul pe kWh ar trebui să fie de 89 de euro) comparativ cu cele actuale.

Noua tehnologie a fost dezvăluită pentru prima dată la Tesla Battery Day, anul trecut, eveniment în cadrul căruia CEO Elon Musk a afirmat: „Unul dintre lucrurile care mă îngrijorează cel mai mult este că nu avem o maşină cu adevărat accesibilă în viitor. Pentru asta, avem nevoie de baterii mai ieftine”.

Viitorul Model 2 va putea oferi o autonomie de peste 400 de kilometri – orice valoare sub aceasta este considerată de Elon Musk ca fiind „inacceptabilă”. Viitorul model compact va păstra limbajul de design al lui Model 3, dar și platforma tehnică. Construcția ușoară a bateriei va permite o masă redusă a mașinii, la nivelul unui model pe benzină, de unde și eficiența energetică superioară.

Tesla Model 2 va oferi performanțe sportive în segmentul compact

Reducerea masei este ajutată de noua baterie structurală dezvoltată de Tesla. Asta înseamnă că bateriile nu sunt montate într-un cadru metalic, ca până acum, ci vor face parte din structura caroseriei, ceea ce permite reducerea masei și creșterea rigidității.

În termeni de performanțe, știm deja că Tesla nu produce mașini leneșe. Dacă producătorii europeni se mulțumesc chiar și cu 100 kW ca putere pentru un model compact (vezi cazul lui Citroën e-C4) Elon Musk a fost întotdeauna un adept al performanțelor sportive. Cel mai slab Model 3 dispune de 211 kW (287 CP) și nu ne așteptăm ca viitorul Model 2 să scadă cu mult sub acest standard.

În ceea ce privește domeniul în care Tesla excelează – conducerea semiautonomă – viitorul Model 2 va dispune de toate facilitățile fraților mai mari. Prin urmare, pachetul Full Self Driving nu va lipsi – până la urmă informațiile furnizate de mașini sunt cruciale pentru sistemele de învățare Tesla, prin urmare și pentru dezvoltarea viitoarelor mașini cu conducere autonomă.

sursa: Autocar

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide