Motocicleta viitorului e aici: electrică şi fascinantă – Johammer J1

Autor: Oraan Mărculescu 28 apr. 2014 Mașini electrice

Noua motocicletă electrică Johammer J1 este creaţia unei mici firme austriece, Hammerschmid Maschienebau. Numai că termenul ”nou” e relativ, deoarece dezvoltarea acestei motociclete a început încă de acum 6 ani.

Cu puţină imaginaţie, pare un poney electric. Dar fără cap şi fără coadă. Şi fără emisii…

Atunci proiectul se numea Biiista (da, cu trei de i…), denumire care a rămas inscripţionată pe carenă, în partea inferioară. Însă aşteptarea pentru introducerea în producţie de serie mică a noii motociclete se pare că merită – dacă eşti un motociclist ecologist şi amator de chestii inedite.

Johammer J1 este oferit în două versiuni, diferenţiate de tipul de baterii: J1.150 beneficiază de o baterie de 8,3 kWh şi asigură o autonomie maximă de 150 km, iar J1.200 are o baterie de 12,7 kWh, ceea ce îi conferă o autonomie maximă teoretică de 200 km. Practic, această variantă devine motocicleta electrică având cea mai mare autonomie la o singură încărcare.

Bateriile sunt garantate 200.000 km. Iar varianta de top promite 200 km la o încărcare

Mai mult, compania garantează bateriile pentru un rulaj de 200.000 km, precum şi faptul că, după patru ani, capacitatea va fi mai redusă cu maximum 15% – deci tot ar trebui să se obţină o autonomie de 170-180 km şi când motocicleta ar deveni second-hand. Asta în timp ce motorul electric de 11 kW integrat în roata spate nu necesită întreţinere.

Pe lângă designul nonconformist, Johammer J1 se mai prezintă şi cu o serie de idei tehnologice foarte interesante, de la sistemul de direcţie şi frânare până la integrarea amortizoarelor în cadrul din aluminiu sau a afişării informaţiilor în oglinzile retrovizoare.

Nici pe departe la fel de intimidanţi ca ”Hell Angels”…

Preţurile sunt destul de exclusiviste, pe măsura look-ului: cea mai ieftină versiune Johammer J1.150 porneşte de la 23.000 de euro, iar J1.200 de la 25.000 de euro, în condiţiile în care performanţele dinamice nu se poate spune că strălucesc (raportat la motociclete cu preţuri similare). Reversul medaliei, însă, este poluarea zero şi experienţa de neuitat la ghidon.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide