Primul MINI electric s-a lansat. Care sunt caracteristicile primului model electric premium de clasă mică – GALERIE FOTO

Autor: ProMotor 09 iul. 2019 Mașini electrice

Noul MINI electric a fost lansat, iar Cooper SE a devenit primul automobil din segmentul premium al clasei mici cu propulsie pur electrică.

Livrarea spontană a puterii motorului de 135 kW/184 CP, tracţiunea faţă sportivă susţinută şi noul sistem ARB (control continuu pentru limitarea patinării roţilor) oferă noului MINI Cooper SE o agilitate deosebită, în sitlul go-kart MINI. Acceleraţia de la 0 la 60 km/h se realizează în 3,9 secunde şi cea de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde.

Bateria litiu-ion cu o capacitate brută de 32,6 kWh permite o autonomie electrică de 235-270 de kilometri. Bateria de înaltă tensiune este amplasată în podea maşinii, asigurând că nu există nici un fel de limitări în ceea ce priveşte volumul portbagajului în comparaţie cu modelul MINI Hatch (3 uşi) cu propulsie convenţională.

Echiparea standard include faruri LED, aer condiţionat pe două zone, încălzire cu tehnologie de pompă de căldură, încălzire auxiliară, frână de parcare electrică şi Connected Navigation.

Produs în Marea Britanie

Noul MINI Cooper SE este produs în ţara de origine a mărcii, iar tehnologia de propulsie provine de centrele de competenţă pentru mobilitate electrică ale BMW Group din Dingolfing şi Landshut.

Propulsorul compact cu electronica de putere şi transmisia integrate este poziţionat în secţiunea frontală a cadrului de susţinere prin intermediul unei structuri tubulare solide. Bateria de înaltă tensiune cu configuraţie specifică modelului este realizată din celule litiu-ion subdivizate în 12 module. Ele formează o unitate de forma literei T poziţionată în podeaua automobilului, oferind o capacitate brută de 32,6 kWh (28.9 kWh net).

Ca şi la MINI Hatch (3 uşi) cu motor termic, volumul portbagajului de sub hayon este de 211 litri, dar se poate extinde la 731 de litri când spătarele locurilor din spate sunt pliate. Singura diferenţă măsurabilă: pentru a asigura garda la sol relevantă pentru bateria de înaltă tensiune instalată în podeaua maşinii, caroseria noului MINI Cooper SE este poziţionată mai sus cu 18 milimetri faţă de cea a modelului cu propulsie convenţională.

Cu o masă la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrică este mai greu cu doar 145 de kilograme faţă de MINI Cooper S (3 uşi) cu transmisie Steptronic.

Motor electric de 184 CP şi 270 Nm

Motorul noului MINI Cooper SE oferă o putere maximă de 135 kW/184 CP. Cuplul maxim de 270 Nm este disponibil încă de la demaraj, iar transferul puterii către roţile faţă se face prin intermediul transmisiei cu configuraţie într-o singură treaptă şi diferenţial integrat.

Noul MINI Cooper SE accelerează de la 0 la 60 km/h în doar 3,9 secunde şi de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde; viteza maximă este limitată la 150 km/h.

Noul MINI Cooper SE este echipat standard cu o avertizare acustică a pietonilor.

Agilitate remarcabilă datorită sistemului dinamic inovator ABR

Pentru a asigura că nivelul ridicat de cuplu oferit de motorul electric încă de la demaraj poate fi utilizat pentru plăcerea condusului specifică mărcii fără vreo pierdere a tracţiunii, noul MINI Cooper SE are un sistem DSC (control dinamic al stabilităţii) inovator cu sistem ABR. Acest sistem de control al patinării, conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice, duce la calităţi superioare de condus în orice condiţii de drum.

Moduri MINI Driving cu patru setări

Modurile MINI Driving sunt selectate prin intermediul unui întrerupător amplasat pe partea dreaptă a barei de comutatoare. Există patru moduri disponibile pentru MINI Cooper SE. Modul Sport diferă de setarea MID standard printr-o direcţiei mai puţin asistată şi o reacţie foarte spontană a sistemului de propulsie. Orientate spre confort, caracteristicile de direcţie ale setării MID sunt active şi în modul GREEN, precum şi în noul mod GREEN+, configurat special pentru noul MINI Cooper SE. Mai mult, în aceste ultime două moduri, sistemul de propulsie este orientat spre eficienţă maximă.

Generarea energiei la frânare pentru configuraţie cu două niveluri

O parte a experienţei de condus caracteristice pentru un model cu propulsie electrică al BMW Group este aşa-numitul control cu o pedelă („one pedal feel”). În special în traficul urban, automobilul decelerează în mod vizibil imediat ce conducătorul ridică piciorul de pe acceleraţie. Acest efect se produce deoarece, motorul electric îndeplineşte funcţia de generator, transformând energia cinetică în energie electrică, cu care este alimentată bateria de înaltă tensiune. Rezultatul acestui proces este că automobilul electric poate fi decelerat corespunzător la viteze reduse fără a utiliza sistemul de frânare, iar astfel poate fi condus utilizându-se o singură pedală.

Noul MINI Cooper SE este primul model pur electric al BMW Group în care conducătorul poate influenţa gradul de eficienţă a generării. Un comutator poziţionat în stânga unităţii start/stop oferă posibilitatea de a alege o generare intensă sau doar una de nivel redus.

Cockpit specific modelului, cu panou de instrumente digital

Noul MINI Cooper SE este echipat standard cu panou de instrumente specific modelului, care constă dintr-un ecran color de 5,5 inchi (14 cm) în design Black Panel şi care este dispun în spatele volanului. În centrul acestui ecran complet digital, viteza este afişată cu cifre, pe o bandă laterală. Aceasta este afişată şi în inelul luminos al instrumentului central – în roşu (modul SPORT), alb (MID) sau verde (GREEN şi GREEN+), în funcţie de modul ales.

Alte afişaje digitale din panoul de instrumente oferă informaţii privind nivelul de încărcare a bateriei de înaltă tensiune, modul MINI Driving selectat, statutul sistemelor de asistare a conducătorului şi mesajele Check Control. Alte dotări speciale de interior includ maneta schimbătorului de viteze specifică modelului pe consola centrală. Noul MINI Cooper SE este echipat cu frână de parcare electrică, care este activată şi declanşată prin intermediul unui contact de pe consola centrală.

MINI ELECTRIC oferă flexibilitate în timpul încărcării

Energia pentru plăcerea condusului electrizant este obţinută de noul MINI Cooper SE de la reţeaua de energie electrică, la care poate fi conectat prin intermediul unei prize convenţionale de uz casnic, al unui panoul (wallbox) MINI ELECTRIC sau al unei staţii de încărcare publice. Conexiunea de încărcare este concepută pentru încărcare cu curent continuu sau alternativ cu ajutorul unor prize Type 2 (pentru curent alternativ) şi CCS Combo 2 (pentru curent continuu).

Cablu de încărcare standard este disponibil pentru conectare la o priză de uz casnic. Panoul (wallbox) MINI ELECTRIC este disponibil opţional pentru încărcare la domiciliu, precum şi un cablu trifazic pentru utilizare la staţiile de încărcare publice. Ambele opţiuni permit ca bateria de înaltă tensiune a noului MINI Cooper SE să fie încărcată cu o capacitate maximă de 11 kW în două ore şi jumătate la un nivel de 80% şi în trei ore şi jumătate la 100%. Unitatea de încărcare a noului MINI Cooper SE este concepută pentru o capacitate maximă de încărcare de 50 kW, ceea ce permite ca încărcarea până la 80% să fie obţinută în doar 35 de minute.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide