Surpriza din sudul ţării: care este al doilea oraş din România care vrea transport public cu autobuze electrice

Autor: Bogdan Alecu 22 aug. 2018 Mașini electrice
Surpriza din sudul ţării: care este al doilea oraş din România care vrea transport public cu autobuze electrice

Alexandria ar putea fi al doilea oraş din România după Cluj-Napoca care va pune la punct un sistem de transport în comun cu autobuze electrice şi primul cu un transport în comun format exclusiv din autobuze electrice. Valoarea totală a investiţiilor, ce vor fi realizate din fonduri europene, se va ridica la peste 17 mil. euro.

„În cadrul proiectului sunt prevăzute pe lângă achiziţia autobuzelor electrice şi amenajarea infrastructurii de transport – staţii de călători, autobază, depou aferent, staţii de încărcare şi parcare de tip park&ride, piste de biciclete, staţii de bike sharing şi reabilitarea traseelor pietonale. Sunt prevăzute a fi achiziţionate 10 autobuze electrice care vor intra în dotarea operatorului de transport local. În prezent în Alexandria operatorul de transport local face parte din ADI (Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară) de transport local care operează inclusiv pe teritoriul comunelor limitrofe. În perspectiva accesării fondurilor nerambursabile în vederea realizării investiţiilor privind transportul local de călători, acesta se va desfăşura doar pe traseele aferente municipiului Alexandria”, a spus Augustin Ioan, viceprimarul municipiului Alexandria.

Demararea procedurilor de achiziţie publică a mijloacelor de transport şi de amenajare a infrastructurii serviciului de transport local se va face după semnarea contractelor de finanţare. În acest moment primăria colectează sugestiile cetăţenilor cu domiciliul în Alexandria şi este în faza de elaborare a documentaţiilor tehnico-economice şi studii de fezabilitate.

„Valoarea prealocărilor pentru Alexandria, în vederea realizării investiţiilor privind transportul local de călători, transportul nemotorizat şi infrastructura aferentă – piste de biciclete – reabilitarea şi modernizarea zonelor pietonale, se ridică la 17,07 mil. euro – conform acordului de negociere privind alocările financiare pentru Axa Prioritară 4 a POR 2014-2020, ceea ce reprezintă fonduri europene nerambursabile şi reprezintă maxim 98% din valoarea eligibilă a proiectului la care se vor adăuga 2% cofinanţarea solicitandului cât şi valoarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectului”, a spus viceprimarul municipiului Alexandria.

Potrivit statisticilor Institutului Naţional de Statistică, în Alexandria rata de şomaj este de 4,13%, oraşul având 24.160 de persoane angajate, din care 21.040 locuiesc în oraş şi 3.120 în localităţile învecinate. Spre comparaţie, în Teleorman este de circa 10%. în plus, cei mai mulţi salariaţi din Alexandria lucrează în industrie şi nu în agricultură cum s-ar crede.

Cele mai mari companii din Alexandria sunt Koyo – fostul Rulementul, producător de rulmenţi deţinut de japonezii de la Koyo, care în 2017 a avut afaceri de 336 mil. lei, în creştere de la 332 mil. lei în 2016 şi are aproape 1.500 de angajaţi. Compania a avut un profit net de aproape 16 mil. lei în 2017 şi unul de 36 mil. lei în 2016. Compania produce rulmenţi pentru industria auto, aerospaţială, maritimă, agro, turbine eoliene şi altele. De asemenea, in Alexandria se produc panouri de joasă şi medie tensiune la Electrotel

Electrotel din Alexandria, companie românească cu o istorie de 47 de ani şi care produce tablouri electrice de joa¬să şi medie tensiune, a ajuns să livreze la export peste 90% din producţia fabricii unde lucrează în prezent 550 de oameni.

Electrotel din Alexandria, com¬panie românească cu o istorie de 47 de ani care produce ta¬blouri electrice de joasă şi medie tensiune, a ajuns să livreze la export peste 90% din producţia fa¬bricii unde lu¬crează în prezent 550 de oameni.

Citeşte articolul complet în Ziarul Financiar 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult
Ziarul Financiar
Ziarul Financiar

Comentarii
Inchide