MAZDA 3 TAKUMI – O japoneză mai specială – GALERIE FOTO

Autor: ProMotor acum 4 ani Știri

 


Mazda 3 respectă reţeta japoneză: dotări consistente, puţine rămas opţionale, dar şi preţ mai mare de început. Dacă alegi varianta de echipare Takumi, o să rămâi cu una dintre cele mai scurte liste de opţionale din lume, dar şi cu unul dintre cele mai frumoase şi dotate hatch-back-uri de pe piaţă.

Este una dintre maşinile care îţi lasă o impresie bună şi, chiar dacă abundă de tehnologie, nu o arată în mod ostentativ.

Motor plăcut şi cutie rapidă

Motorul de 2 litri aspirat cu tehnologie SkyActiv oferă suficientă putere, însă în cazul deplasărilor la drum întins trebuie turat bine în depăşiri. Mazda 3 stă bine pe şosea, suspensia e tare, iar maşina se înclină foarte puţin în viraje. Viteza maximă în cazul modelului Mazda 3 SkyActiv G120 este de 195 km/oră, iar prima sută o atingi în 8,9 secunde.

În cazul curbelor strânse abordate la viteză mai ridicată tendinţa este subviratoare, însă dacă iei piciorul de pe acceleraţie traiectoria se corectează rapid.

Cutia manuală cu levier mic are 6 trepte scurte şi schimbă foarte rapid.

Consum decent pentru un motor de 2 litri

Pe autostradă, la 130 km/oră cu aerul condiţionat pornit, consumul instant era de 7 litri, însă trebuie să ţinem cont că se află un motor de 2 litri sub capotă.

Per total, pe o distanţă de 650 de kilometri, cu mers în regim de oraş, autostradă şi serpetine, am obţinut un consum de aproximativ 7,8 litri.


Exterior care nu te poate lăsa indiferent…

Mazda 3 Takumi arată foarte bine. Linii agresive, grila impunătoare, jantele în gri închis Gun Metal şi cele două ţevi de eşapement te fac să crezi că ai în faţă o maşină care are mai mult de 120 de cai-putere sub capotă. Interiorul în combinaţia textil-piele cu cusături de culoare roşie e foarte reuşit şi e în ton cu aspectul sportiv al maşinii.

Noua variantă de echipare aduce jantele de 18 inci, tapiţeria foarte reuşită şi camera vine pentru marşarier. Interiorul mi s-a părut mai reuşit decât al SUV-ului uban Mazda CX-3, pe care l-am testat recent.

Tablou de bord frumos

Vitezometrul analogic primeşte toată atenţia şoferului, fiind aşezat central, cu două cadrane cu afişaj digitale în laterale. Turometrul este digital şi prezintă turaţiile sub forma unei bare de progres.

Fără să inunde zona cadranelor cu informaţii, tabloul de bord de pe Mazda 3 prezintă necesarul în cele trei zone şi toţi martorii luminoşi înşiraţi pe două rânduri sub ele.

La planşa de bord şi consola centrală găsim mult plastic, finisat sub diferite forme: negru lucios, imitaţie de fibră de carbon sau mat.

Mazda 3 oferă un interior frumos desenat, ergonomic, cu accente sportive şi lucrat cu materiale de calitate.



Infotainment & conectivitate

Sistemul infotainment cu ecran tactil de 7 inci e lizibil chiar şi când bate soarele în el şi pe el vezi toate schimbările pe care le faci cu ajutorul joy-stick-ului. Alături de el se află o rotiţă pentru sonor foarte utilă, care are şi funcţia Mute la apăsare. Afişează toate opţiunile legate de sistemul audio, navigaţie (dacă există) activare/dezactivare sisteme de siguranţă şi alte informaţii despre parcurs şi stilul de condus.

Conectivitate Bluetooth pentru telefon mobil, mufe USB şi microSD sunt oferite, toate sloturile fiind ascunse în cotiera de mari dimensiuni, cu şanţ făcut să tragi cablurile pe acolo.

Spaţiu interior

Spaţii pentru tot felul de mărunţişuri şi sticle în toate uşile, dar şi în consola centrală, între scaune. Portbagajul este mai micuţ, undeva la 360 de litri, dar cam acesta este standardul în cazul hatchback-urilor.

Scaunele sunt foarte comode chiar şi pe distanţe lungi, fără să piardă din suportul lateral. Vizibilitatea este bună, iar poziţia la volan nu este atat de joasă pe cat pare.

Safety first!

Deşi nu duce lipsă de sisteme de siguranţă precum, ABS, EBD, EBA, TCS, DSC, detectarea unei maşini în unghiul mort al oglinzilor, SCBS (asistent de frânare inteligent pentru oraş) sau RVMS (sistem de monitorizare spate unghi mort), Mazda 3 este o maşină care nu te face să te gândeşti nicio secundă la aceste acronime. Te urci la volan şi pleci cu liniştea că ele sunt înglobate acolo undeva, iar de restul se ocupă maşina. Airbag-urile frontale, laterale şi cortină încheie lista dotărilor de siguranţă. Altfel, mai găsim senzori de ploaie şi de lumină, lumini de zi şi stopuri cu LED, faruri bi-Xenon şi multe altele.

Preţul este pe măsură

Preţul pentru modelul Mazda 3 Takumi este de 19.790 de euro (TVA inclus), iar tot ce-ai mai putea adăuga pe ea din lista(foarte scurtă!) de opţionale este navigaţia de 500 de euro.


Tags:


Comentarii
Inchide