10 SUV-uri premium şi de lux pregătite de Audi, BMW, Mercedes, Lamborghini şi ceilalţi pentru următorii 4 ani!

Autor: Adrian Mihălţianu 27 ian. 2014 Opinii

6. Aston Martin SUV. În sfârşit, undă verde pentru Lagonda!

Aston Martin nu putea lipsi din SUV-fest-ul pregătit pentru următorii ani. Dar britanicii încă se mai gândesc, deşi sorţii sunt acum în favoarea lor: au la dispoziţie motoare şi tehnologie AMG, iar Mercedes-Benz ar putea fi interesat să construiască acest SUV sub brandul Aston Martin, pentru un public care nu ar canibaliza din oferta propriei mărci, atacând astfel şi formidabilul X6 bavarez cu arme mai puternice.

Nu, acesta nu este nici Evoque, nici vreun SUV Kia. Este un concept Aston Martin vechi. Păcat…

Au trecut deja cinci ani de la conceptul Lagonda, dar din păcate cei de la Aston Martin au pierdut tot acest timp fără a lua vreo decizie – păcat, ar fi putut fi primii din segmentul de lux care să rişte un SUV. Sau tocmai asta n-au vrut… În fine, cert este că în toamna lui 2013, Ulrich Bez, CEO-ul Aston Martin, a anunţat că Lagonda are undă verde, aşadar îl putem aştepta sub formă de concept reînnoit prin toamna lui 2016 şi sub formă de maşină de serie cel devreme la începutul lui 2018. Va fi bazat cel mai probabil pe viitoarea clasă M, care va fi lansată în 2017, aşadar există suficient timp pentru a visa la o maşină care ar permite singurului constructor britanic „independent” să îşi mărească în sfârşit semnificativ vânzările.

7. Maserati Levante, SUV-ul de lux italian

Este oficial: Maserati Levante, SUV-ul de lux italian al grupului Fiat, va fi dezvăluit undeva în 2014, urmând a intra în producţie în 2015. El se va baza pe platforma lui Jeep Grand Cherokee, dar va fi o bestie total diferită: dacă marele Cherokee este destinat off-road-ului şi confortului suprem, Levante va fi gândit în special pentru şosea şi pentru senzaţii sport specifice mărcii italiene. 

Kubang, a.k.a. Levante. Maserati, ia-ne banii!! După ce spargem banca, evident…

Cu motorizări preluate de la Quattroporte, care ating 530 CP, Maserati Levante va prelua în linii mari designul conceptului Kubang, prezentat acum doi ani, dar cu actualizările care îl vor face să semene mult mai bine cu actualele modele din gama Maserati. Printre atuuri se vor număra preţul atractiv pentru o maşină de lux, designul (care dacă va fi pe măsura noilor Quattroporte şi Ghibli, va zori clienţii spre showroom-uri), precum şi calitatea interiorului – deja Jeep Grand Cherokee a făcut mari îmbunătăţiri în acest sens, ceea ce arată că italo-americanii au suficiente resurse pentru a reuşi acest SUV. Cei de la Range Rover deja privesc nervos peste umăr…

8. Lamborghini Urus, SUV-ul de vis

Puţine SUV-uri au suscitat atâtea controverse precum cel anunţat de Lamborghini, poate şi pentru că nu avem încă o marcă supersport care să ofere un SUV, iar italienii au riscat primii. Iată ce bine e să ai un mare grup german în spate… Lamborghini Urus este primul care va ajunge pe piaţă, şi încă cel devreme în 2015!

De obicei hidoase, SUV-urile bazate pe maşini sport pot fi şi superbe. Cum este cazul de faţă. Se aude, Porsche?!

Urus va păstra şi va actualiza designul fenomenal al conceptului din 2012, va avea sub capotă un motor care va dezvolta cu siguranţă peste 600 CP şi va fi gândit să fie cea mai sportivă maşină dezvoltată pe platforma comună folosită de viitoarele VW Touareg, Audi Q7 şi Q8, Porsche Cayenne şi Bentley Falcon. Cu o serie limitată la 3.000 de exemplare pe an, Urus va încerca să păstreze totuşi exclusivismul mărcii italieneşti, dar şi să aducă bani în vistieria Lamborghini, rentabilizată în cel mai pur stil nemţesc de către grupul VAG.

9. SUV-ul Bentley Falcon

După reacţia nefavorabilă cu privire la designul conceptului de SUV Bentley EXP 9F prezentat la Geneva în 2012, cei de la Bentley au afirmat că maşina finală, care va apărea spre finalul lui 2015, va avea un design complet diferit. Oamenii or fi protestat cu privire la design, dar ideea unui SUV Bentley are foarte mulţi susţinători (2000 au plătit deja avansul deşi n-au văzut cum va arăta maşina!), aşadar e doar o chestiune de timp până clienţii cu bani vor putea opta pentru o versiune convenţională de Falcon, sau una plug-in hibrid. Şi asta, pentru că inginerii Bentley nu lucrează doar la rafinarea designului, ci şi la pregătirea unei arhitecturi care să adăpostească nu doar motoare V12 sau V8, ci şi sisteme mixte de propulsie.

Primit cu grimase la Geneva, SUV-ul Bentley are totuşi deja 2000 de clienţi. Cu o faţă nouă, va rupe la vânzări!

Bentley Falcon va fi destinat, în mod clar, celor care caută luxul şi confortul înainte de toate, cu o tuşă de sportivitate. Având în vedere că o treime dintre clienţii de Bentley posedă şi un Range Rover, oficialii Bentley au afirmat deja că principala ţintă va fi formată chiar din aceşti clienţi actuali de Bentley. Aşteptaţi-vă la un preţ de circa 180.000 de euro, motorizare W12 pentru versiunea convenţională şi puteri cuprinse între 575 şi 650 CP, cu o potenţială suplimentare de putere pentru versiunea hibridă. Bazat pe platforma viitorului Porsche Cayenne Turbo S (comună, la rândul ei, cu cea pe care se vor dezvolta viitorul Q7 şi Lambo Urus), va fi mai puternic şi mai luxuriant decât acesta. Un fel de Nec Plus Ultra, dacă n-ar fi un alt model deja anunţat…

10. SUV-ul Rolls-Royce

Ne putem aştepta la un SUV Rolls-Royce, indiferent de ezitările aparente ale conducerii mărcii britanice, fie şi pentru că piaţa ar înghiţi pe nerăsuflate o astfel de ofertă. Culmea, problemele deja nu mai ţin de absenţa unei pieţe sau de considerente de natura poziţionării de brand, ci de natură logistică: e destul de dificil să lărgeşti uzina de la Goodwood, iar oficialii insistă că niciun Royce nu va fi produs vreodată altundeva.

SUV-ul Rolls-Royce, văzut de cei de la Auto Express. Click pe link pentru a citi articolul lor despre maşină

Platforma tehnică ar fi comună cu BMW X5, dar toate celelalte detalii – de la interior, la design şi personalizare, ar fi proprii mărcii Rolls-Royce, la fel cum se întâmplă şi acum. În fond, grupul BMW are deja suficientă experienţă în a face maşini formidabile în segmentul de lux, aşa că nici aceste lucruri nu vor reprezenta o problemă. Nu ne putem aştepta însă la un concept mai devreme de 2015, iar la maşina propriu-zisă, mai devreme de finalul lui 2017. Din fericire, se pare că Bugatti încă nu se gândeşte să intre pe acest segment, aşa că atunci când va apărea, SUV-ul Royce va fi cel mai luxuriant autovehicul din segment. Şeicii saudiţi vor avea, aşadar, un motiv în plus de bucurie.

Staţi cu ochii pe producătorii premium şi de lux, aşadar, anii care vin anunţă maşini extrem de interesante!

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide