2013 se anunţă un an optimist pentru Dacia, ”vaca de muls” a lui Renault

Autor: Adrian Mihălţianu 07 ian. 2013 Opinii

Dotări moderne şi adaptare la cerinţele clienţilor

Dacia şi-a creat deja o reputaţie de brand low-cost, ceea ce a fost înţeles de mulţi drept sub aşteptări. De fapt, maşinile Dacia, fiind ieftine, se adresează unui public foarte puţin pretenţios, dar fără a face compromisuri majore, ci acceptabile (mai ales în zona siguranţei şi a confortului).

Însă noile generaţii Logan şi Sandero reuşesc să ridice ştacheta mai sus decât se aşteptau analiştii. Cu ocazia premierei mondiale de la Salonul Auto Paris 2012, publicul a fost deopotrivă încântat şi uimit să descopere opţiuni de neconceput până acum pe maşini foarte ieftine.

De exemplu, sistem de navigaţie cu ecran tactil şi conexiune Bluetooth la doar 300 euro, sau cruise control ori senzori de parcare. Este adevărat, strategia de marketing poate părea cam cinică, deoarece aceste opţiuni sunt disponibile doar pe versiunea de top.

Dar, chiar şi aşa, un Logan sau Sandero bine echipat ajunge să coste mult mai puţin decât un model similar echipat, dar care poartă o siglă mai cunoscută. De reţinut, totuşi, că noile modele Dacia stau mult mai bine la capitolul siguranţă, având standard ESP-ul şi patru airbaguri.

Pe de altă parte, Logan şi Sandero fac o figură foarte bună şi la capitolul ambianţă interioară sau comportament general, fiind maşini convenabile pentru clientul care doreşte un mijloc de transport normal, fără pretenţii de sportivitate sau lux.

Nu în ultimul rând, platforma M0 se pretează la multe adaptări, în funcţie de specificul pieţei. De exemplu, Duster este vândut în Rusia cu un motor pe benzină mai potent, de 2,0 litri şi 140 CP, iar în India poate fi echipat şi cu aer condiţionat pentru locurile din spate.

Apoi customizarea tehnică a platformei M0 este foarte variată, mergând de la modele de oraş (Sandero) până la familiste cu 7 locuri (Lodgy) sau SUV-uri 4×4 (Duster). Iar adaptarea simplă a grupurilor motopropulsoare Renault se reflectă într-o îmbunătăţire în primul rând a economicităţii şi scăderii gradului de poluare.

Concluzia, pe ultima pagină

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide