Grupul Fiat – planurile pentru 2010-2014 în Europa

Autor: Oraan Mărculescu 22 apr. 2010 Opinii

Clasa
mare

Alianţa grupului Fiat cu Chrysler le redeschide porţile
italienilor în clasa berlinelor de clasă mare, dominată, pe plan
mondial, de mărcile premium – dintre care Audi face o figură foarte
bună.

Pentru că Fiat este percepută ca o marcă de volum (iar
experienţa demonstrează că în clasa mare mărcile de volum nu au
succes), italienii se bazează doar pe Lancia în acest domeniu. Iar
limuzina Lancia va prelua platforma tehnică de la
noul Chrysler 300C, de la care
se aşteaptă cifre bune de vânzări pe continentul nord-american.

Totuşi, berlina Lancia va apărea cel mai devreme în 2013, când
deja grupul VAG va avea pe piaţă noua generaţie Audi A6. O consolare poate veni
dintr-o direcţie neaşteptată: Maserati îşi va diversifica gama,
urmând a propune o limuzină care să concureze Audi S6, dar nu
există suficiente detalii deocamdată.

Jocurile par făcute, iar prezenţa grupului Fiat în această clasă
se anunţă de pe acum mult sub nivelul grupului VAG.

Prin urmare, grupul Fiat vs. grupul VAG. în clasa
mare: 0-1

Clasa de
lux

În segmentul limuzinelor de lux, grupul Fiat se bazează
pe Maserati
, care momentan propune (încă) superba limuzină Quattroporte, care împlineşte deja 6
ani de existenţă. Urmaşul său urmează să apară în decurs de circa 2
ani, urmând să abordeze, cel mai probabil, stilul de coupe în patru
uşi, precum Porsche Panamera sau Aston Martin Rapide.

Pentru Ferrari nu există încă planuri privitor la o astfel de
limuzină, cel puţin până în anul 2014. Iar Fiat, Lancia sau Alfa
Romeo nu sunt nume pe care clienţii să le asocieze cu acest segment
exclusivist.

Grupul VAG are un răspuns imbatabil: limuzina Audi A8, care
ameninţă să detroneze chiar şi ceilalţi concurenţi germani, BMW
Seria 7 şi Mercedes Clasa S. Pe lângă aceasta, mai este propus şi
Volkswagen Phaeton, limuzina de lux mai
accesibilă, al cărei succes interesant pune încă sub semnul
întrebării oportunitatea unui urmaş. Să nu uităm nici de planurile
pentru o limuzină Bentley mai mică decât Mulsanne.

Aşa încât, e clar că grupul VAG va face legea, faţă de grupul
Fiat, şi în clasa de lux.

Prin urmare, grupul Fiat vs. grupul VAG. în clasa de
lux: 0-1

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide