Grupul Fiat – planurile pentru 2010-2014 în Europa

Autor: Oraan Mărculescu 22 apr. 2010 Opinii

Segmentul
supersport

În domeniul supersport, grupul Fiat se bazează pe un
vector de imagine clar: Ferrari
. Grupul VAG, însă, deţine
chiar marca rivală Lamborghini, dar şi superexclusivista Bugatti
sau aristocratica Bentley.

Practic, la cel mai înalt nivel, grupul VAG se poate
lăuda cu
Bugatti Veyron
şi Lamborghini Reventon, în timp
ce Ferrari Enzo a ieşit din fabricaţie de mai bine de 5 ani, iar,
până în 2014, nu sunt planuri concrete pentru un urmaş.

Totuşi, în ciuda exemplelor superlative ale germanilor, Ferrari
rămâne o denumire greu de detronat. Iar planurile căluţului cabrat
sunt destul de multe în acest „cincinal”.

Gran turismul Ferrari 612 Scaglietti va primi un urmaş în
cursul anului 2011, din partea VAG fiind oarecum concurat de
noul Porsche Panamera, care abordează însă o
altă filozofie. Dacă ne raportăm la preţ şi exclusivism, grupul VAG
mai plusează cu Bentley Continental GT, care însă nu oferă
sportivitatea şi agilitatea unui Scaglietti.

Ferrari 599 GTB urmează să primească un upgrade
în 2012, răspunsul lui VAG putând fi considerat Lamborghini Murcielago – care, însă, e mult mai
extremist decât modelul Ferrari şi urmează să fie propus într-o
nouă generaţie în 2011.

Coborând în ierarhie, noului Ferrari 458 Italia
grupul VAG îi opune două modele: Lamborghini Gallardo,
respectiv Audi R8
(bazat pe Gallardo). Din nou,
notorietatea Ferrari domină, în ciuda faptului că Audi R8 este unul dintre cele mai mediatizate
modele de vârf ale grupului VAG. În plus, din 2011 va fi oferită şi
versiunea 458 Spider, ceea ce va spori atractivitatea acestei
sportive.

La baza ofertei Ferrari găsim un model relativ inedit pentru
micul constructor italian: Ferrai California, care va primi un facelift în
2013. Soluţia coupe-cabrio şi cadenţa mai ridicată de fabricaţie
transformă acest model într-un adevărat succes de piaţă în acest
domeniu.

Grupul Fiat plusează cu Maserati GranTurismo şi versiunea
decapotabilă GranCabrio, GT-uri cu motor V8. Dar mai avem o
surpriză: ediţia limitată Alfa Romeo 8C, cu ADN sportiv de origine
Ferrari şi pritre cele mai frumoase maşini din istoria auto.

Germanii reuşesc să dea un răspuns suficient de bun prin
gama Porsche 911, un model cu preţuri relativ
în aceeaşi plajă şi cu un public ţintă foarte apropiat. Gama 911
oferă un caracter pragmatic mai pronunţat, fiind disponibile şi
versiuni cu tracţiune integrală, în timp ce modelele Ferrari,
Maserati şi Alfa Romeo se dovedesc superioare în ce priveşte
caracterul.

În concluzie, grupul Fiat vs. grupul VAG în acest
domeniu: 1-1

Segmentul sport
mediu

Italienii se bazează, în acest domeniu, doar pe serviciile
modelelor Alfa Romeo: coupe-ul Brera şi decapotabila Spider
vor fi fabricate doar până în 2011, urmând a fi
înlocuite de o nouă gamă, realizată pe o platformă tehnică de
origine Chrysler – unde propulsia se va face pe puntea spate, cu pe
faţă, ca până acum.

Germanii au o ofertă mult mai bogată în acest
domeniu
: începând cu Porsche Boxster şi Cayman (care vor avea
generaţii noi în 2011), continuând cu Audi A5 şi TT şi ajungând
până la VW Scirocco şi coupe-cabrioletul Eos. La care se vor mai
adăuga în viitorul apropiat Audi R4 şi un urmaş al conceptului VW
BlueSport.

Cu alte cuvinte, grupul italian nu are cum să contracareze
oferta germanilor în acest domeniu.

În concluzie, grupul Fiat vs. grupul VAG în
segmentul sport mediu: 0-1

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide