40 de ani de BMW Seria 3: istoria celui mai iubit model bavarez

Autor: Adrian Mihălţianu 30 iun. 2015 Prezentări

Momente importante în dezvoltarea motorizărilor pentru BMW Seria 3

1975: Premiera mondială a gamei BMW Seria 3, echipată cu motoare cu patru cilindri.

1977: BMW 323i şi BMW 320/6 – primele modele cu şase cilindri în linie din gama BMW Seria 3.

1982: Prezentarea celei de-a doua generaţii BMW Seria 3.

1984: BMW 325e, cu motor eta cu şase cilindri, înregistra o economie remarcabilă a consumului.

1985: Premiera BMW 324d, primul model cu motor diesel din gama BMW Seria 3.

1989: Introducerea tehnologiei cu patru supape la producţia de mare volum o dată cu lansarea BMW 318is.

1990: Lansarea celei de-a treia generaţii BMW Seria 3.

1992: VANOS disponibil la BMW M3 şi la motoarele cu şase cilindri ale versiunii BMW Seria 3 Coupé.

1994: BMW 318tds este primul model din gama BMW Seria 3 cu motor diesel cu patru cilindri.

1995: Motoare pe benzină, cu şase cilindri, cu carterul motorului din aluminiu.

1998: Lansarea celei de-a patra generaţii BMW Seria 3.

2000: Motoare pe benzină şi diesel, cu şase cilindri, fiecare cu capacitatea de 3.000 centimetri cubi.

2001: BMW prezintă VALVETRONIC, controlul sarcinii fără supape, disponibil la motorul cu patru cilindri din echiparea modelului compact BMW 316ti.

2004: BMW 320Cd Cabriolet – primul model BMW decapotabil ce dispunea de un motor diesel.

2005: Prezentarea celei de-a cinciea generaţii a gamei BMW Seria 3, noi motoare pe benzină, cu şase cilindri, cu carterul din material aliaj de magneziu şi aluminiu.

2007: BMW 335i Coupé cu Twin Turbo şi High Precision Injection. Injecţie directă pe benzină pentru operaţia de ardere lentă la modelele BMW 330i şi BMW 325i, cu motoare cu şase cilindri, precum şi la modelele cu motoare cu patru cilindri BMW 320i şi BMW 318i, propulsoare diesel cu patru cilindri, cu carterul din alumniu, şi a treia generaţie de injecţie common rail.

2010: Se lansează primul model BMW 320d EfficientDynamics Edition. Motorul diesel de 2 litri şi 120 kW/ 163 CP

2011: Lansarea celei de-a şasea generaţii BMW Seria 3. Acum toate motoarele folosesc tehnologie BMW TwinPower Turbo, care îmbină turboalimentarea cu injecţia directă sau common rail, dar şi alte inovaţii precum turbină twinscroll sau cu geometrie variabilă, VANOS sau Valvetronic.

Evoluţia în cifre:

1985: BMW 324d, motor diesel cu şase cilindri, 63 kW/86 CP, 6,9 litri/100 km.

2015: BMW 335d xDrive, motor diesel cu şase cilindri, 230 kW/313 CP, 5,4 litri/100 km (media într-un ciclu de testare UE).

1994: BMW 318tds, primul motor diesel cu patru cilindri, 66 kW/90 CP, 5,9 litri/100 km.

2015: BMW 320d EfficientDynamics Edition, motor diesel cu patru cilindri, 120 kW/163 CP, 3,8 litri/100 km.

1978: BMW 323i, motor pe benzină cu şase cilindri, 105 kW/143 CP, 7,9 litri/100 km 2015: BMW 340i, motor pe benzină cu şase cilindri, 240 kW/326 CP, 7,4 litri/100 km.

1985: BMW 325e, motor pe benzină cu şase cilindri, 90 kW/122 CP, 8,4 litri/100 km.

2015: BMW 330i, motor pe benzină cu patru cilindri, 185 kW/252 CP, 6,1 litri/100 km.

2001: BMW 316ti compact, motor pe benzină cu patru cilindri, cu VALVETRONIC, 85 kW/115 CP, 6,9 litri/100 km.

2015: BMW 318i, motor pe benzină cu trei cilindri, cu High Precision Injection, 100 kW/136 CP, 5,1 litri/100 km.

Momente importante în dezvoltarea şasiului pentru BMW Seria 3:

1975: Premiera mondială a gamei BMW Seria 3 cu suspensie independentă a roţilor, ax frontal tip McPherson şi direcţie cu pinion şi cremalieră montată elastic.

1977: Versiunea de motor cu şase cilindri, cu discuri de frână la toate roţile; opţional servodirecţie asistată hidraulic.

1982: Prezentarea celei de-a doua generaţii BMW Seria 3 care dispunea de suspensie spate semiindependentă, cu arcuri şi amortizoare individuale. Introducerea discurilor de frână cu etriere oscilante, ABS opţional.

1985: Lansarea modelului BMW 325i, cu motor cu şase cilindri, şi versiunea BMW 325iX, cu tracţiune integrală, ambele cu ABS în dotarea standard.

1987: Primul BMW M3 dispunea de amortizoare reglabile electronic.



1990: Premiera celei de-a treia generaţii BMW Seria 3: Suspensie faţă simplă, cu bară stabilizatoare transversală, suspensie spate cu arc central, servodirecţie asistată disponibilă standard la BMW 318i şi la versiunile superioare.

1992: ABS este oferit standard la toate modelele gamei BMW Seria 3, Control Automat al Stabilităţii (ASC) disponibil opţional, a doua generaţie a modelului BMW M3 cu sistem de frânare compus.

1998: Lansarea celei de-a patra generaţii BMW Seria 3, care dispunea – în dotarea standard – de suspensie uşoară, discuri de frână la toate roţile, Control al Frânării în Viraje (CBC), iar opţional de Control Dinamic al Stabilităţii (DSC) pentru BMW 328i.

2000: Noua tehnologie de transmie integrală cu DSC pentru versiunile Sedan şi Touring, a treia generaţie a modelului BMW M3 cu diferenţial autoblocant M variabil.

2001: DSC este standard la întreaga gamă BMW Seria 3.

2005: Prezentarea celei de-a cincea generaţii BMW Seria 3, cu suspensie din aluminiu, suspensie spate cu cinci braţe, DSC ce include Control Dinamic al Tracţiunii (DTC), compensare suplimentară a amortizării la versiunile de motorizare cu şase cilindri, frâne uscate, asistenţă la plecarea din rampă, primul automobil din segmentul său cu Active Steering ca opţional, pneuri cu rezistenţă redusă la ruliu şi indicator de defecţiune a pneurilor în dotarea standard.

2007: Introducerea direcţiei electromecanice EPS (servodirecţie electrică), inclusiv Servotronic ca parte integrantă a programului BMW EfficientDynamics.

2011: O dată cu a şasea generaţie BMW Seria 3 se introduce sistemul de amortizoare adaptive pentru întreaga gamă. Selectorul “Driving Experince Control”, disponibil standard, permite schimbarea între mai multe moduri de condus care influenţează comportamentul amortizoarelor, direcţiei, răspunsul acceleraţiei, funcţionarea cutiei de viteze sau eficienţa componentelor auxiliare.

Citeşte în pagina următoare despre 8 români foarte bine cunoscuţi şi sentimentele lor faţă de BMW Seria 3


Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide