Noul Nissan Micra lansat în România: de la 7.800 euro (cu TVA şi 3 prime casare)

A patra generaţie Nissan Micra stabileşte noi standarde pentru clasa mică în materie de eficienţă şi performanţă în oraş. Este un model complet nou, având un preţ de lansare în România foarte tentant: 7.800 euro (cu TVA şi 3 prime de casare).

Noul Nissan Micra lansat în România: de la 7.800 euro (cu TVA şi 3 prime casare) Noul Nissan Micra lansat în România: de la 7.800 euro (cu TVA şi 3 prime casare)

Principalele caracteristici ale noii generaţii Nissan Micra sunt:

  • preţul de pornire competitiv, de 7.800 euro (cu TVA şi 3 prime de casare)
  • echiparea generoasă, încă din versiunea de bază fiind oferite standard aer condiţionat, ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD, Bluetooth sau computer de bord
  • motorul în trei cilindri pe benzină are cel mai scăzut consum de carburant şi cel mai coborât nivel de emisii CO2 dintre propulsoarele pe benzină din segment
  • noul Nissan Micra are cea mai mică rază de bracaj din clasa sa şi sistem Park Assist de măsurare a spaţiului de parcare, tehnologie unică în segment
  • printre dotările opţionale de top amintim sofisticatul sistem de navigaţie şi multimedia Nissan Connect

Tehnologia avansată a noului motor pe benzină asigură performanţe atât de ridicate în materie de consum de carburant şi emisii reduse încât nu mai este nevoie de o versiune diesel. Decizia este rezultatul unor studii detaliate privind piaţa şi clienţii, care demonstrează că, achiziţionând motoare diesel, clienţii maşinilor mici din Europa plătesc semnificativ în plus pentru emisiile reduse de CO2. Nissan a decis că soluţia ideală este un motor avansat pe benzină, care echilibrează puterea, cuplul, consumul şi emisiile CO2.

Propulsorul aspirat de 1,2 litri dezvoltă o putere maximă de 80 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 110 Nm la 4.000 rpm. Consumul mediu al lui Nissan Micra 1.2 este de numai 5 litri/100 km, iar emisiile CO2 se cifrează la 115 g/km. La versiunea cu transmisie automată CVT, consumul mediu creşte uşor la 5,4 litri/100km, iar emisiile CO2 sunt de 125 g/km.

Motorul este uşor şi compact. A fost conceput cu atenţie, pentru a evita orice dezechilibru inerent motoarelor în trei cilindri: vibraţiile la gol au fost eliminate prin instalarea unei contragreutăţi de compensare pe arborele cotit, care generează o mişcare ovală anulând vibraţiile cauzate de cursa pistonului. Rezultatul este un nivel de silenţiozitate similar cu cel al unui motor în patru cilindri.

Motorul în trei cilindri are mai puţine părţi în mişcare, astfel reducându-se frecarea internă şi îmbunătăţindu-se eficienţa termică. Printre tehnicile de reducere a frecării se numără pistoanele cu alezaj circular, adoptarea învelişului din carbon diamant (DLC) lipsit de hidrogen pentru segmenţi şi o pompă de ulei cu volum variabil. Toate aceste elemente contribuie la reducerea frecării cu până la 30% în comparaţie cu motoarele convenţionale în patru cilindri, având niveluri de performanţă similare.

Transmisia standard se realizează printr-o cutie de viteze manuală, cu cinci trepte. În gama Micra este disponibilă şi noua transmisie CVT, avantajul său constând în reacţia rapidă la viteze reduse şi economie de carburant la viteze mari.

Este prima cutie de viteze CVT cu sistem de transmisie planetară secundară - pentru funcţionare eficientă şi foarte fiabilă. Aceasta permite folosirea unor pinioane mai mici, ceea ce înseamnă că distanţa dintre pinioane şi uleiul din sistemul de transmisie este mai mare. Aceasta conduce la reducerea cantităţii de ulei agitat de componentele în mişcare şi la reducerea frecării.

Masa redusă a platformei V se oglindeşte şi în reducerea riguroasă a masei la alte componente:

- rezervorul de carburant de 41 litri este cu 2,2 kg mai uşor decât cel al vechiului Micra

- sistemul de eşapament nu mai are amortizor central de zgomot, reducând masa cu 3,2 kg

- suspensia faţă este mai uşoară cu 9 kg, datorită reproiectării eficiente

- în interior, scaunele sunt mai uşoare, panoul de bord foloseşte mai puţine componente, iar plafonul este mai uşor cu 2 kg

- motorul este mai mic, per ansamblu noul Nissan Micra cântărind 915 kg (adică e mai uşor cu 35 kg faţă de predecesorul său)

Noul Nissan Micra are un nou sistem de suspensie, cu lonjeroane MacPherson în faţă, respectiv cu arcuri elicoidale şi bară de torsiune compactă pe puntea din spate, concepută pentru a pătrunde mai puţin în zona portbagajului. Fiind montate pe cadre auxiliare, suspensiile cu bare antiruliu contribuie de asemenea la diminuarea zgomotului în trafic şi a vibraţiilor.

Aerodinamica a jucat un rol important în definirea formei generale a noului Micra. De exemplu, acoperişul este încadrat în nişte caneluri în formă de bumerang, care ajută la reducerea rezonanţei în interior, mai ales la viteze mari, reducând totodată greutatea totală cu până la 2 kg. Designul zvelt al acoperişului, completat cu spoilerul pronunţat din spate, contribuie la reducerea la minim a rezistenţei aerului, la scăderea consumul de carburant şi la reducerea emisiilor de CO2.

Designul noului model nu a compromis vizibilitatea deja apreciată a modelului Micra, caracteristică esenţială pentru a putea conduce fără stres în oraş. Ca şi la generaţiile anterioare Micra, de pe scaunul şoferului este posibilă vizualizarea clară a drumului şi a extremităţilor automobilului, permiţând efectuarea manevrelor în spaţii foarte înguste.

Şasiul a fost proiectat pentru a îmbunătăţi fluxul de aer şi a maximiza deportanţa, mărind stabilitatea la viteză mare. Coeficientul de rezistenţă aerodinamică a noului Micra este 0,33. Nissan Micra se distinge prin agilitatea în trafic, asigurată nu doar de masa redusă, ci şi de manevrabilitatea deosebită: raza de bracaj este cea mai mică din segmentul B, adică 4,65 metri.

Dotările inovatoare contribuie de asemenea la facilitarea condusului în oraş. Versiunea Tekna dispune în dotarea standard de sistemul Nissan Connect, un pachet complet integrat de divertisment şi informaţii, care încorporează navigarea prin satelit, ecran touchscreen color de 5 inch, Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, fante Aux-in şi USB, plus sistem audio cu şase difuzoare.

Sistemul de navigaţie prezintă hărţile clare ale străzilor, în locul ghidării obişnuite la fiecare viraj din sistemele mai ieftine, şi poate fi programat în nouă limbi. Hărţile, care pot fi actualizate cu uşurinţă cu ajutorul unui card SD, acoperă Europa de vest, Europa de est şi Rusia. Prin integrarea informaţiilor din poziţionarea senzorilor şi viteza vehiculului, semnalul nu se pierde la trecerea prin tuneluri şi nu este "ascuns" la trecerea pe lângă clădiri înalte.

De asemenea, sistemul încorporează canalul de mesaje despre trafic (TMC), care foloseşte un radio tuner secundar pentru a recepţiona informaţii despre trafic şi ştiri despre incidente produse pe traseele principale. Prin procesarea acestor date de trafic în timp real, sistemul poate propune rute alternative mai rapide, după caz, economisind timp şi reducând emisiile.

Afişajul de bord sofisticat furnizează informaţii despre consumul de carburant, distanţa parcursă sau temperatura exterioară. În plus, poate fi programat chiar şi pentru ca noul Micra… să îi ureze proprietarului său "La Mulţi Ani" de ziua de naştere.

Un alt exemplu de tehnologie inovatoare pentru performanţa in oraş este sistemul inovator, uşor de folosit, de măsurare a spaţiului de parcare Park Assist, oferit standard pe versiunea Tekna. Sistemul Park Assist informează şoferul dacă un spaţiu este potrivit pentru parcare. În timp ce şoferul caută un spaţiu de parcare, poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton de pe bord şi apoi trebuie să semnalizeze pentru a indica sistemului latura pe care se va face parcarea.

Presupunând că viteza este sub 25 km/h, senzorii scanează spaţiul indicând şoferului dacă acesta este potrivit sau nu, pe ecranul computerului de bord. Ecranul indică "OK" dacă spaţiul este cu 100 cm mai mare decât lungimea maşinii, "DIFFICULT" dacă este cu 60 - 99 cm mai mare decât lungimea maşinii şi "NOT ADVISED" dacă este mai mare decât lungimea maşinii cu maxim 60 cm. Apoi şoferul decide dacă doreşte să parcheze sau nu.

Acele niveluri de toleranţă pot fi reglate, în funcţie de abilitatea şoferului (începător, normal şi avansat), iar senzorii sunt suficient de precişi pentru a identifica obstacole mici cum ar fi borne, balize de ocolire şi altele. Sistemul Park Assist este completat de senzorii de parcare, care funcţionează ori de câte ori este selectat mersul în marşarier, transmiţând avertismente sonore şi vizuale. Micra este singurul automobil din segmentul B care oferă un astfel de sistem complex Park Assist.

Noul Nissan Micra este disponibil în trei variante de echipare: Visia, Acenta şi Tekna. Cutia de viteze manuală este disponibilă pentru toate cele trei variante de echipare, în timp ce transmisia automată CVT este disponibilă în combinaţie cu varianta Acenta.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.