Aston Martin Vantage GT12 transformă şoselele în circuite

Britanicii de la Aston Martin s-au gândit că ar fi bine să facă (încă) o ediţie specială a coupe-ului Vantage, doar că de data asta nu s-au mai gândit la lux şi confort, ci la viteză. Doar la viteză.

Aston Martin Vantage GT12 transformă şoselele în circuite Aston Martin Vantage GT12 transformă şoselele în circuite

Aston Martin va merge la Salonul Auto Geneva 2015 cu două mari nouăţi – Vulcan (despre care nu ştim nimic deocamdată) şi Vantage GT3 GT12 (despre care ştim foarte multe).

Vezi tu, Aston Martin GT12 nu e altceva decât o versiune mai dură şi mai rapidă a modelului V12 Vantage S, pe care o poţi folosi atât pe circuit, cât şi pe şosea.

Potrivit britanicilor, ediţia specială GT12 – care va fi produsă în doar 100 de exemplare – are un şasiu derivat din lumea motorsportului, iar greutatea a fost micşorată cu aproximativ 100 kg faţă de modelul pe care îl are la bază.

Influenţa sporturilor cu motor se poate vedea şi în kitul aerodinamic care include aripi din fibră de carbon, o capotă nouă (tot din fibră de carbon), un eleron generos şi o baterie litiu-ion (mai uşoară decât una normală, de serie). Totodată, pe lista de opţionale se află un acoperiş din fibră de carbon şi geamuri laterale din policarbonat, în cazul în care vrei să te simţi ca un pilot de curse pe şosea.

Suspensia este potrivită atât pentru uzul normal, cât şi pentru cel de circuit, cu amortizoare adaptive noi şi un sistem de management al suspensiei cu trei moduri de lucru: Normal, Sport şi Track. Şi dacă tot am vorbit atâta de circuite, trebuie menţionat că frânele sunt ceramice (Brembo), iar diferenţialul este cu alunecare limitată.

Şi interiorul a fost modificat, cu o consolă centrală îmbrăcată în fibră de carbon şi scaune sport, însă dotările de confort au rămas neatinse – aer condiţionat şi navigaţie GPS, printre altele.

Sub capotă, propulsorul V12 de 6,0 litri dezvoltă nu mai puţin de 600 CP şi 625 Nm, cu 27 CP şi 5 Nm mai mult decât un V12 Vantage S Coupe. Ajutat de o cutie de viteze manuală controlată electronic, motorul poate împinge maşina de la zero până la 100 km/h în 3,7 secunde şi până la o viteză maximă de 297 km/h.

Notă: acest articol spunea iniţial că numele modelului este Aston Martin Vantage GT3, ceea ce era adevărat. Doar că, între timp, germanii de la Porsche i-au ameninţat pe britanicii de la Aston că vor porni un proces împotriva lor dacă nu renunţă la denumirea de GT3. Aşa că englezii au schimbat numele în Vantage GT12.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.