Honda Jazz facelift şi versiunea hibridă

Jazz Hybrid şi-a făcut debutul în cadrul evenimentului Paris Motor Show 2010, demonstrând încă o dată angajamentul Honda în ceea ce priveşte dezvoltarea tehnologiei hibride motor termic – motor electric.

Noua versiune va fi comercializată alături de un nou model revizuit a Honda Jazz cu motorizare pe benzină şi marchează pentru prima dată disponibilitatea unui sistem hibrid paralel pe un automobil din clasa B. Important este faptul că hibridul Jazz nu-şi va pierde niciun element din personalitatea practică a versiunii convenţionale, caracterul compact al sistemului IMA permiţând scaunelor Magic Seats să îşi păstreze capacitatea de a oferi 300 de litri de spaţiu în portbagaj.

Sistemul hibrid IMA şi unitatea de control sunt aceleaşi ca la hibridele Insight şi CR-Z, profitând de fiabilitatea dovedită a acestei tehnologii importante. Cu aproape două decenii de dezvoltare şi 10 ani de vânzări, sistemul IMA Honda s-a dovedit a fi o tehnologie flexibilă şi de încredere - peste jumătate de milion de vehicule ce beneficiază de combinaţia de emisii scăzute şi economie de combustibil sunt prezente pe şosele.

Noul model dispune de acelaşi sistem de propulsie ca şi hibridul Insight, având un motor de 1,3 litri i-VTEC şi motor electric. Sistemul este combinat cu o cutie de viteze CVT şi are emisii de doar 104 g / km de CO2 - cele mai mici din gama de maşini de segment B cu cutie automată. Consumul de combustibil este de doar 4,5l/100 km în regim mixt. Fiind un hibrid cu motor benzină-electric, acesta asigură un nivel foarte scăzut pentru orice fel de emisii, nu doar pentru cele care intră în componenţa diferitelor taxe de poluare.

Vizual, Honda Jazz Hybrid se distinge de restul modelelor Jazz prin faruri restilizate, cu elemente albastre cromate, stopuri clare, o nouă grilă frontală albastră, bare de protecţie redesenate şi un element cromat pentru designul portbagajului. Noul hibrid va fi pus în vânzare în gama de culori existente plus o culoare personalizată, Lime Green metalizat.

Habitaclul are un aspect împrospătat, cu bordul într-o singură culoare, mai închisă, ce intră în contrast puternic cu lumina albastră a cadranelor şi a consolei centrale. Noul hibrid este de asemenea disponibil cu finisaje din piele, fiind prima dată când acest lucru a fost disponibil pe un model Jazz din Europa.

Jazz Hybrid, la fel ca toate modelele Honda, a fost supus unor teste riguroase de funcţionalitate în ceea ce priveşte siguranţa în centrul R&D din Tochigi. Această abordare practică asupra siguranţei, împreună cu un angajament de lungă durată pentru siguranţa pietonilor a condus la acordarea de 5 stele modelului Jazz în cadrul testelor EuroNCAP.

Noul Jazz reprezintă cel mai recent model care beneficiază de tehnologia eficientă privind siguranţa, prin obţinerea unei zone de protecţie pentru ocupanţi, în condiţii reale, diverse, de accident. Acestea pot include o coliziune frontală între vehicule de diferite înălţimi, greutăţi şi construcţii ale caroseriilor.

Aceste teste de impact sunt efectuate pentru a spori siguranţa în caz de accident în lumea reală şi sunt realizate folosind o serie de modele cu diferite mărimi şi greutăţi. Prin utilizarea unei game variate de vehicule la simularea coliziunilor, Honda este capabilă să se asigure de faptul că modelul Jazz este optimizat pentru a micşora posibilele leziuni ale ocupanţilor celor două vehicule în cazul unui impact.
Energia de impact este îndreptată către structura extrem de solidă a podelei, formată din bare laterale şi longitudinale ce protejează rezervorul de combustibil central pe toate cele patru laturi. Această structură oferă rigiditate excepţională care ajută de asemenea, în cazul impactului lateral, la menţinerea integrităţii cabinei.

Airbag-urile duale, frontale şi laterale, sunt completate la toate modelele cu airbaguri cortină pe toata lungimea laturii, echipamente standard pentru protejarea pasagerilor din faţă şi din spate. Există centuri de siguranţă în trei puncte pentru toate locurile, cele pentru scaunele din faţă fiind dotate cu sistem de pretensionare. Cele două sisteme ISOFIX, atât pentru locul din stânga şi cât şi pentru cel din dreapta spate, cu puncte de ancorare în acoperiş, asigură instalarea corectă a scaunului pentru copil şi oferă siguranţă.
Vehicle Stability Assist (VSA) este standard aşa cum este în cazul tuturor modelelor Jazz din Europa, furnizând siguranţă suplimentară în cazul manevrelor extreme sau în situaţii de aderenţă scăzută.

Vezi date tehnice Honda Jazz hibrid

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.