Jeep sparge recorduri la înmatriculările de maşini noi în UE, Dacia continuă să scadă

Se pare că piaţa auto se mişcă în Europa deoarece ultimele statistici publicate indică o creştere care mai îndulceşte amarul de a avea totuşi un an 2011 mai slab decât 2010.

Jeep sparge recorduri la înmatriculările de maşini noi în UE, Dacia continuă să scadă Jeep sparge recorduri la înmatriculările de maşini noi în UE, Dacia continuă să scadă

Statisticile europene referitoare la înmatriculările de maşini noi din Europa sunt uşor îmbucurătoare pentru luna august. Cifrele au crescut cu 7.7% în august faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Aceasta este a treia creştere anul acesta comparativ cu o perioadă similară din 2010 şi este o veste bună deoarece luna iulie a fost mai slabă decât aceeaşi lună a anului trecut cu două procente. După opt luni de 2011, au fost înmatriculate în Europa un total de 8.888.793 maşini noi, cu 1.3% mai puţine decât anul trecut, în aceeaşi perioadă.

În iulie au fost înmatriculate 1.012.910 maşini noi, cu 2% mai puţine decât în iulie 2010. Doar Germania a crescut cu 9.9 procente iar Italia, Franţa, Spania şi UK au scăzut în iulie. Luna august a fost mai bună, ale sale 753.709 unităţi înmatriculate fiind cu 7.7% mai multe decât în 2010. Germania, UK, Spania, Franţa şi Italia au performat mai bine decât anul trecut, Germania având desigur cea mai mare creştere - 18.3%.

La nivelul UE, primele opt luni înseamnă mai puţin 1.3% maşini înmatriculate decât în 2010. Piaţa este ciudată, unele pieţe au crescut serios în acest interval - Germania, plus de 11.2%, Franţa a rămas stabilă iar Anglia, Italia şi Spania au scăzut.

În România luna august a fost mai bună decât cea de anul trecut cu 3.4%, fiind înmatriculate 8.761 maşini noi faţă de 8.461 în 2010. Pentru total, cifrele nu sta deloc bine pentru noi, chiar şi cu creşterea din august. Piaţa este mai jos cu 11.7% faţă de primele luni ale anului trecut şi este clar că nu vom avea nici măcar 90.000 de maşini noi înmatriculate în 2011 dacă în august abia am atins cifra de 49.020. Tot anul a fost dezastruos, doar în iulie am scăzut cu peste 18 procente faţă de iulie anul trecut.

Cele mai vândute maşini sunt în continuare cele ale grupului VW, toate mărcile sale sunt pe plus şi în august şi în primele opt luni. După lunile mai slabe Daimler şi Grupul BMW au început şi ei să meargă pe plus. În rest majoritatea grupurilor mari sunt în scădere, inclusiv Renault. Dacia a scăzut cu 15.4% în august şi pe opt luni cu 8.9%.

Jeep este marca ce se poate lăuda cu cea mai bună performanţă din 2011, ea înregistrând pe opt luni un plus de 47.4% faţă de aceleaşi opt luni dar din 2010. Doar în luna august Jeep a avut o creştere de peste 144%. Desigur, volumele lui Jeep nu se pot compara cu cele mărcilor mari dar apartenenţa la Grupul Fiat are toate şansele să ducă vânzările mărcii în UE la niveluri de record absolut. Luna aceasta Jeep se lansează oficial şi în România sub umbrela Autoitalia deci aşteptaţi-vă la creşteri importante şi pe piaţa noastră mai ales că noul Jeep Grand Cherokee poate strânge uşor volumele de vânzări de odinioară.

Citiţi primul test în România cu noua generaţie de Grand Cherokee, săptămâna aceasta, pe promotor.ro.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.