ProMotor News: Conceptul Opel GT – Viitorul pe 4 roţi

Autor: ProMotor acum 4 ani Știri

Ce ştim despre conceptul Opel GT: motor amplasat central, în faţă, cutie de viteze secvenţială, tracţiune pe puntea spate. Totodată, conceptul nu are mânere de uşi, nici oglinzi exterioare sau ştergătoare de parbriz.

O inovaţie a Conceptului Opel GT o reprezintă uşile mari, cu geamuri laterale integrate, care asigură o trecere imperceptibilă de la sticlă la suprafeţele vopsite. Atât şoferul, cât şi pasagerul din faţă au acces la interiordupă ce au apăsat pe touchpad-ul pentru uşile electrice, integrat în linia roşie caracteristică de pe acoperiş. La deschidere, uşile se lasă considerabil peste pasajele roţilor faţă. Acest tip de montaj patentat, care face economie de spaţiu, asigură un unghi larg de deschidere, în special în spaţiile înguste de parcare. Două camere video, montate în spatele pasajelor roţilor, garantează vizibilitatea în timpul deplasării în zone urbane. Acestea transmit imaginile către două monitoare, în partea stângă şi în partea dreaptă a postului de conducere, eliminând nevoia oglinzilor laterale. Parbrizul se continuă cu un acoperiş panoramic din sticlă.

Citeşte şi Top 10 maşini rezistente ca tancul. Unele sunt folosite chiar de terorişti – GALERIE FOTO

Citeşte şi Cea mai populară maşină din lume distruge recordul de vânzări stabilit de VW Beetle acum 44 de ani

Capota extinsă dezvăluie conceptul sistemului de propulsie al Conceptului GT: la fel ca la primul Opel GT şi la Corvette, legendarul autovehicul sport american produs tot de GM, motorul este amplasat central faţă. Conceptul Opel GT este echipat cu un motor pe benzină supraalimentat de 1,0 litri, cu trei cilindri, creat pe baza motorului ultra-modern fabricat integral din aluminiu utilizat pentru modelele ADAM, Corsa şi Astra. Unitatea dezvoltă o putere de 107 kW/145 cp şi generează un cuplu maxim de 205 Nm în configuraţia sa sportivă (valorile consumului de carburant al Conceptului Opel GT nu sunt încă disponibile). Puterea turbo este transmisă către puntea spate, care include un diferenţial mecanic prin intermediul unei transmisii secvenţiale cu şase trepte de viteză care este acţionată prin padelele de schimbare a treptelor de pe volan. Astfel, Conceptul Opel GT este echipat cu tradiţionala tracţiune pe puntea spate. Opel GT accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de opt secunde şi atinge o viteză maximă de 215 km/h.

Farurile cu semnalizatoare integrate sunt o altă caracteristică reprezentativă a Conceptului Opel GT şi luminează tridimensional. Iluminarea cu matrice cu LED-uri Opel IntelliLux LED®, care asigură o fază lungă anti-orbire, a avut deja debutul în 2015 pe noul Astra şi a câştigat premiul SAFETYBEST.

Conceptul Opel GT va fi prezentat în premieră mondială la la cea de-a 86-a ediţie a Salonului Auto Internaţional de la Geneva (3 – 13 martie 2016). Totuşi, e destul de clar că o eventuală producţie în serie este îndepăratată.

Citeşte şi VIDEO. Maşinile Terminatorului. Cu ce se plimbă Arnold Schwarzenegger pe străzile din Beverly Hills

Citeşte şi FOTO. ”Umila” maşina folosită de Papa Francisc în vizita din SUA va fi scoasă la vânzare. Află modelul şi preţul

Citeşte şi VIDEO. Uită de benzină sau motorină. S-a inventat maşina care merge cu apă, oţet şi cola

Tags:


Comentarii
Inchide