Volanul touch-screen - viitorul gadget din maşina iPhone?

După ce displayurile tactile s-au răspândit foarte rapid în echipările multor modele, iată că un grup de cercetători germani lucrează la o nouă invenţie: volanul touch-screen.

Ideea de bază care stă în spatele volanului touch-screen ţine de siguranţa în trafic: cercetătorii susţin că, astfel, cel de la volan va putea comanda radio-ul sau sistemul de navigaţie fără a-şi lua privirea de la şosea.

Acum, şoferul trebuie să îşi mute privirea de la drum pentru a acţiona butoane de pe consola centrală sau de pe volan, însă noul volan touch-screen va rezolva problema, utilizând un nou principiu: gesture-enabled (activarea comenzilor prin gesturi).

Volanul prototip este, practic, un disc realizat din material acrilic, gros de 11 milimetri şi dotat cu LED-uri cu infraroşu. O cameră cu infraroşu plasată la baza volanului detectează reflecţiile ecranului-volan atunci când acesta este atins, astfel obţinându-se acelaşi efect ca la un iPhone, de pildă.

Pentru a construi prototipul volanului touch-screen, cercetătorii au apelat la un grup de subiecţi, familiarizaţi cu dispozitivele moderne cu ecran tactil. Pe baza gesturilor uzuale folosite de aceştia, a fost gândit un set de 20 de funcţii principale intuitive.

Apoi, subiecţilor li s-a cerut să testeze volanul touch-screen pe un simulator, rezultatele fiind foarte optimiste şi arătând faptul că acest volan chiar ajută şoferii să rămână concentraţi la drum mai mult timp decât acum. Bineînţeles, cercetătorii studiază combinarea acestui volan touch-screen cu afişarea informaţiilor pe parbriz şi cu un sistem de senzori conceput să analizeze condiţiile de drum şi de trafic.

Prototipul volanului touch-screen a fost deja prezentat la Conferinţa despre Factorul Uman în Sistemele Electronice, iar cercetătorii afirmă că au semnale referitor la interesul unor producători din domeniul auto pentru noua lor tehnologie.

Este posibil ca acesta să fie încă un pas spre... maşina iPhone?

Volanul touch-screen de pe tare.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.