Creşterea TVA - alte urmări în domeniul auto

Cum faci să iei 10.000 de euro de pe urma unei maşini? Bagi 20.000 de euro şi aştepţi un an sau doi.

Creşterea TVA - alte urmări în domeniul auto Creşterea TVA - alte urmări în domeniul auto

www.buhnici.ro - informaţie gratis despre lucrurile care contează

Automobilul proprietate personală nu mai este deja o afacere sau un lux pentru românul simplu dar se pregăteşte să devină o povară imposibilă. Dincolo de paguba devalorizării, totul pare construit în societatea noastră pentru a­-l devaliza pe proprietarul maşinii. Totul costă nesimţit de mult şi se scumpeşte în permanenţă. De la ulei, filtre, reparaţii la anvelope, parbrize sau antigel.

După ce adună la sfârşitul lunii toate cheltuielile cu asigurări, combustibil ori spălat, mulţi dintre noi îşi pun mâinile în cap şi îşi dau seama că nu fac decât să muncească pentru a lega un salariu de celălalt fără să mai apuce să facă vreo extravaganţă cum ar fi o călătorie sau o ieşire la restaurant cu prietenii.

Dacă toate acestea nu erau de ajuns, acum trebuie să tractăm cu automobilul personal şi criza. TVA-ul adaugă 5% la toată cheltuiala la pompă sau în service dar nu ne lasă nici poliţele de asigurare pe loc. Asiguratorii care coboară din limuzine în faţa televiziunilor de ştiri ne pun în gardă cu lacrimi de crocodil în colţul ochilor că ei nu mai pot pierde încă 35 de milioane de euro din cauza TVA. Deşi poliţele RCA sau casco nu conţin taxa pe valoare adăugată.

Nu vă porniţi, ştiu că toate facturile din service vin cu TVA-ul crescut, dar poliţa aceea nu acoperă 100% cheltuieli cu TVA. Tot din buzunarul asiguraţilor se plătesc şi sediile luxoase ori salariile grase ale managerilor din companiile de asigurări. Aceştia trebuie bunăoară să aibă un standard de viaţă ridicat ca să se poată detaşa din mlaştina de pe stradă. Când o duci bine, ţi-e mai uşor să îl trimiţi la plimbare pe asiguratul care îţi bate la uşă cu jalba de luni de zile că nu îl despăgubeşti la fel de rapid pe cât a achitat el prima e asigurare.

Să nu îl uităm şi pe domnul prim ministru Emil Boc, care a mai găsit o soluţie pentru a stopa nesimţirea de a conduce. Impozitarea dublă în funcţie de cilindree s-a dovedit o pedeapsă generalizată. Deşi doar cei care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi ar fi urmat să fie consideraţi automobilişti de lux, nu au scăpat de majorarea fiscală nici cei cu motoare mici.

La final vine şi cireaşa de pe tort. De la anul am putea plăti câte 4 euro pentru fiecare sută de kilometri de gonit către nicăieri. Adică pentru autostrăzile româneşti care nu încep ori nu se sfârşesc unde ar trebui. Ministrul transporturilor aberează că trebuie să impunem taxa de utilizare a autostrăzilor deşi toate s-au construit cu finanţare de la buget. Logic, doar autostrăzile făcute în parteneriat public privat sau concesionate ar putea fi taxate astfel. Altfel banii vor ajunge tot în conturile ciuruite ale companiei de drumuri, care niciodată nu a putut justifica exact ce a făcut cu încasările din rovinietă.

Nu sunt genul de cârtitor pornit împotriva Guvernului, mereu în opoziţie. Ştiu că nu avem bani destui la buget pentru câte nevoi are ţara asta sărăcită. Cer însă, şi cred că sunteţi de acord, ca nevoile ţării să nu mai fie rezolvate punând biciul pe cei care încă mai trag căruţa înainte. Şi aşa străzile sunt mai goale ca niciodată. Sau poate că tocmai asta e ideea. Mai puţine maşini au nevoie de mai puţine autostrăzi, mai puţini şoferi fac mai puţine accidente. Mai mulţi săraci sunt însă mai furioşi.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.