7 lucruri pe care nu le știai despre viteza excesivă. Îți schimbă perspectiva

Autor: Cristian Agatie acum 9 luni Știri auto

Cei mai mulți șoferi consideră viteza doar o modalitate simplă de a ajunge mai repede la destinație. Extrem de puțini se gândesc la toate consecințele unei viteze de deplasare mărite. Iată 7 lucruri pe care nu le știai despre viteza excesivă. Îți schimbă perspectiva asupra vieții.

Intră în Galeria FOTO

După cum spunea o glumă celebră, viteza nu a ucis niciodată pe nimeni, oprirea bruscă e cea care cauzează probleme. Dincolo de glumă, însă, viteza este un factor agravant al accidentelor rutiere. Asta deoarece, pe de o parte, o viteză mai mare înseamnă un timp de reacție mai mic în cazul unei situații periculoase de pe șosea. Pe de altă parte, în caz de accident, impactul este mult mai puternic la viteze mai mari, la fel și consecințele.

7 lucruri pe care nu le știai despre viteza excesivă

  1. Pentru fiecare creştere cu 1% a vitezei medii de deplasare, rezultă o creştere cu 4% a riscului de accident cu victime, respectiv cu 3% a riscului unui accident grav.
  2. În cazul creşterii vitezei medii, riscul de mortalitate pentru pietonii loviţi frontal de o maşină creşte de 4,5 ori dacă maşina se deplasează cu 65 km/h în loc de 50 km/h. În cazul ciocnirii laterale dintre două maşini, riscul de mortalitate pentru ocupanţii din maşina lovită din lateral este de 85% la o viteză de 65 km/h.
  3. Cu cât viteza maşinii e mai mare, cu atât ai mai puţin timp la dispoziţie să opreşti la timp pentru a evita un accident. O maşină mergând cu 40 km/h are nevoie de circa 8,5 metri pentru a opri. O maşină mergând cu 50 km/h are nevoie de circa 13 metri pentru a opri.
  4. Într-o situaţie de urgenţă, timpul de reacţie al unui şofer obişnuit este, în medie, de 1,5 secunde. De aceea, pe autostradă se aplică regula celor 2 secunde. Fiecare 10 km/h în plus la viteza de deplasare înseamnă 4,16 metri străbătuţi suplimentar înainte de a apuca să reacţionezi. La viteze mari, participanţii tind să supraestimeze timpul de reacţie pe care îl au la dispoziţie;
  5. Un pieton care este lovit de o maşină care circulă cu viteza de 65 km/h are o posibilitate de 4 ori mai mare să moară decât dacă este lovit la 50 km/h; 2.000 de vieţi ar putea fi salvate în fiecare an dacă am putea reduce cu 1 km/h viteza medie pe toate drumurile din Uniunea Europeană.
  6. Câmpul vizual al şoferului se îngustează pe măsură ce acesta conduce mai repede. La 130 km/h, şoferul are un unghi vizual de doar 30 de grade, ceea ce înseamnă că poate vedea mult mai puţine pericole.
  7. La o viteză de impact de 70 km/h, riscul de rănire fatală este de 16% pentru un ocupant al maşinii şi de 2 ori mai mare (38%) pentru un pieton. La 80 km/h, această probabilitate creşte la 33% pentru ocupanţii maşinii şi la 61% pentru pietoni.

5 motive principale pentru depășirea vitezei legale

  1. păstrarea vitezei cu care se deplasează restul maşinilor din trafic;
  2. graba;
  3. plăcerea de a conduce cu viteză;
  4. plictiseala;
  5. nu au fost conştienţi de faptul că încălcau viteza legală.

sursa: Fii Treaz la Volan



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide