AC Schnitzer a creat cea mai rapidă mașină pe GPL

Autor: Mihai Morcovescu acum 4 săptămâni Știri auto

De peste 35 de ani, germanii de la AC Schnitzer modifică modele BMW pe care le transformă în adevărați monștri pe roți. În urmă cu mai bine de un deceniu, un M5 G-Power Hurricane era desemnat cel mai rapid sedan din lume, însă de atunci au apărut şi alte creaţii la fel sau mai mai potente.

Până acum vorbeam de mașini echipate cu motoare alimentate cu benzină, fie acestea V6 sau V8. De această dată vorbim despre un mix perfect între putere și consum redus. Și asta deoarece casa de tuning din Aachen s-a reorientat și au montat pe un M3 E92 din anul 2007 un sistem de propulsie dual-combustibil pe benzină și GPL.

Comparativ cu un BMW M3 alimentat doar cu benzină, versiunea pe GPL consumă cu 50% mai puţin. În același timp, nivelul emisiilor de CO2 este cu 15% mai mic.

Cea mai rapidă mașină din lume este un M3 din 2007

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Sub capota acestui M3 E92 pe GPL nu regăsim clasicul motor V8 de 4,0 litri de pe modelul din urmă cu 15 ani. Inginerii de la AC Schnitzer l-au înlocuit cu o versiune modificată a propulsorului V10 de 5,0 litri folosit de M5 și de M6. În noua configurație, acesta produce 552 CP, cu 45 de „cai” mai mult decât versiunea de serie. Cuplul motor este de 540 Nm.

În aceste condiții, BMW M3 E92 pe GPL este capabil să demareze de la 0 la 100 km/h în doar 4,5 secunde. Repriza 0-200 km/h este realizată în 13,9 secunde. Nici viteza maximă nu este de neglijat. Conform AC Schnitzer, M3 E92 pe GPL a atins pe pista de teste de la Nardo din Italia o viteză de top de 318,1 km/h.

Vorbim despre aceeași valoare cu cea a actualului Lamborghini Huracan. Astfel, modelul bavarez a stabilit un nou record, devenind cea mai rapidă mașină alimentată cu GPL din lume.

BMW M3 pe GPL a primit și un kit de tuning

Motorul nu este singura particularitate a acestui model. Specialiștii din Aachen au pregătit și un kit de tuning. Acesta constă în modificări atât la exterior, cât și la interior. Pachetul aerodinamic noi prize de aer, ornamente cromate și pasaje ale roților posterioare mai largi cu 60 mm. De asemenea, suspensiile reglabile RS au fost recalibrate.

Aspectul exterior este completat de jantele din aliaj de 20 de inch. Acestea ascund discuri de frână de 374 mm pe față și 350 mm pe spate. De asemenea, acest M3 E92 a primit un eleron posterior de mici dimensiuni montat deasupra lunetei și o bară de protecție reproiectată. Spoilerul găzduiește terminația trapezoidală centrală.

Mașina a primit la interior o tapițerie din piele în două nuanțe, scaune sport, pedalier din aluminiu și un nou instrumentar de bord. Acesta include un nou vitezometru care afișează o viteză de 330 km/h.

Sursa: Motor1


Sursa foto: AC Schnitzer


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide