„Am crezut că o să murim acolo!” Interviu special cu românii care au fost cu Dacia Duster în Siberia

Autor: Elena Luchian 13 feb. 2020 Știri auto

Extrem, lacrimi și bucurie. Sunt trei cuvinte prin care Kinga și Atilla Bertici își definesc aventura siberiană. Reveniți acasă, cei doi curajoși răsuflă ușurați: “Am crezut că o să murim în Tomtor!”

Galerie foto

Au fost 48 de zile extreme, pline de obstacole și de multe grade cu minus. Nu s-au gândit nicio clipă să se întoarcă acasă înainte de a-și atinge obiectivul, deși au rămas fără bani, carduri și acte în preajma sărbătorilor.

Cel mai critic moment a fost însă când, la 40 de kilometri de TomTor, mașina a început să scoată zgomote ciudate. Erau aproape -60 de grade, nu aveau semnal la telefon și prin zonă trec foarte rar mașini. Înainte de a pleca la drum, cei doi îi rugaseră pe cei care au fost cu ochii pe ei pe parcursul expediției, să îi urmărească pe GPS și să anunțe de urgență autoritățile în cazul în care ei ar fi apelat la butonul SOS.

„Nu eram siguri că vom mai ajunge vreodată acasă!” S-au bazat unul pe celălalt, și-au insuflat optimism pe rând și au ajuns cu bine la Polul Frigului, Oymyakon.

În cele 50 de vlog-uri ale expediției Hello Siberia, Kinga și Atilla Bertici sunt atât de optimiști și par atât de uniți încât par să aibă o căsnicie atipică: par că într-adevăr nu se ceartă niciodată. „Ba da, ne certăm uneori din nimicuri”, povestesc cei doi membri ai super-echipei Bertici.

Dacia Duster este alintată NEO. Cine este NEO?

Cele trei litere de la numărul de înmatriculare al Duster-ului care i-a adus cu bine pe români acasă a fost în Siberia sunt N, E și O. Dar cine este NEO? Literele alese reprezintă chiar numele eroului din blockbuster-ul Matrix.

Atilla Bertici este fanul programatorului care trăiește o viață secretă de hacker, interpretat de Keanu Reeves. Așa că atunci când a înmatriculat mașina, numărul de înmatriculare nu a reprezentat o bătaie de cap.

Cât a consumat NEO în Siberia?

Motorul 1.5 dCi, folosit de modele Dacia, Renault și Nissan, este celebru pentru fiabilitate și cifre mici de consum. Dar cât a consumat propulsorul diesel al SUV-ului Duster în condiții extreme, traversând râuri înghețate și înfruntând gerul siberian? Vă spun chiar eroii aventurii, în interviul acordat pentru Promotor:

Ne găsiți și pe Instagram!

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide